Опитен прототип на Bentley Flying Spur Hybrid, задвижван с биогориво и зареден с електричество от геотермални източници пресече цяла Исландия, без да спира. Седанът измина 733 км, като изхвърли във въздуха с 45% по-малко CO₂ в сравнение със същия модел, но със стандартен бензин.
От компанията обявиха, че са избрали Исландия по две причини – да се провери реалния пробег на хибридния Flying Spur, а също така и да се тества новия вид гориво на компанията Coryton Advanced Fuels, което може да се използва без да се правят промени в конструкцията на двигателя. Тази смес отговаря на европейския норматив EN228 и е синтезирана от селскостопански отпадъци (в случая с Bentley – от слама). Това означава, че нейното производство не оказва влияние на естествената екосистема.
Зареденият с такова гориво Flying Spur Hybrid е пресякъл Исландия, като за зареждане е използвал „зелено“ електричество от геотермални източници. Нивата на CO₂ при комбинацията от битурбо-двигателя V6 2.0 (416 к.с. и 550 Нм) и електромотора (136 к.с. и 400 Нм) са намалени на половина. В същото време седанът е изминал 773 км, което означава разход от 7 л/100 км.
В Coryton Advanced Fuels имат още по-големи амбиции, като се готвят да използват новото гориво Prodrive ECOpower и в предстоящото в началото на следващата година рали „Дакар“. То ще задвижва прототипа Hunter на отбора Bahrain Raid Xtreme, който е оборудван с двигател Ford V6 3.5 със сух картер. Машината ще участва в клас T1+.
Снимки: Bentley