IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota, Subaru и Suzuki обединяват сили за създаване на синтетични горива

Новият японския консорциум предизвиква германските производители, които вече работят в тази област

Електричеството е бъдещето на мобилността, но двигателят с вътрешно горене все още не е обречен да умре, защото се разработват решения, които да го направят по-ефективен и екологичен. Последните производителите, които обединиха усилията си за удължаване живота на двигателите с вътрешно горене, са компаниите Subaru, Suzuki, Toyota и Dahiatsu.


биогориво


Четирите японския автомобилни производители основаха изследователски консорциум за производство на е-горива и биогорива. А от 1 юли ново сдружение сформира асоциация с компаниите ENEOS Corporation и Toyota Tsusho Corporation, като целта е да се оптимизират процесите на производство на гориво, за да бъдат не по-малко замърсяващи и по-икономични.

Новата асоциация ще насърчава технологичните изследвания за използването на биомаса и производството на биоетанол. Организацията започва работа по редица проекти за разработка на ново поколение автомобилни горива, като един от тях планира „улавяне“ на големите количества кислород и CO2, генерирани от производството на кислород и въглероден диоксид, като и създаване на оптимизирани методи за култивиране на суровините, необходими за производството на биоетанол. Консорциумът ще отговаря и за проектирането, инсталирането и експлоатацията на инсталации за производство на биоетанол.

С действията си японските автомобилни гиганти предизвикват германската група Volkswagen, която отдавна е ангажирана в надпреварата за горива от следващо поколение. Производителят на спортни и премиум-автомобили Porsche наскоро инвестира 75 млн долара в HIF GLobal LLC - чилийска компания, която разработва инсталации за производство на синтетични горива.

Базираната в Щутгарт компания от известно време използва биогорива в моторните спортове, а групата Volkswagen вече обяви, че използването на електронно гориво може да бъде потенциална повратна точка за запазване на ендотермичните двигатели в гамата на марки като Lamborghini и Ducati.


0 от 500
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Да не би ти да имаш модулен реактор на осмия етаж на панелката?
  • #30
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На село няма и да ги видиш.
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Абе още съм добре със зрението ама нещо не ги виждам тези модулни реактори. За сметка на това редовно виждам фотоволтаици по покривите.
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще видим модулните ядрени мощности докъде ще стигнат, колко ще струва и с какво гориво.
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Продължение ( преди 2 години )
    Както виждаш тези ВЕИ проекти са мащабируеми и всеки може да си инсталира колкото си иска, за разлика от АЕЦ или централа с ядрен синтез, които задължително струват милиарди, изграждат се за доста години, като през това време не произвеждат и киловатчас, а после се нуждаят както от персонал така и от гориво, а не на последно място и от електропреносна инфраструктура. Малките децентрализирани ВЕИ проекти не натоварват електропреносната система и подобряват електроразпределителната.
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 2 години )
    Така е, големите ВЕИ проекти могат да струват милиарди, но също така моя ВЕИ проект на покрива струва 3000 лв, работи вече трета година, като произведе първия си киловатчас след по-малко от седмица след като платих парите. Не се нуждае от горива и поддръжка и се очаква през следващите 25 години, докато трае гаранцията на панелите, да произведе около 100 мегаватчаса енергия.Това са 3 стотинки за киловатчас, без нужда от ремонт на мрежата е без външни зависимости.
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    И не забравяй, че това са бебешките стъпки на батериите и все още им лекуват детските болести. Tesla вече започна да произвежда батерията, която по най песимистичния сценарий с бързи зареждания и зимно каране, ще изкарват поне два милиона километра, а при грижа над 5 милиона.И понеже никой няма да кара толкова, по-голямата част от циклите живот на батерията ще се ползват за съхранение на енергия от мрежата, която после да се ползва в домакинството или да се връща в мрежата.
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 23 ( преди 2 години )
    Нефтопитеците пък пращите от акъл същите неща пишехте за хибридите. Колко често се сменя батерия и ел.мотор и колко често части на ДВГ кола особено ако е автоматик? Вече има много модели с 500 хил км живот на батерията и то в сегментите в които поддръжката и горивото струват най-много (мощни, големи и премиум коли) иначе Дачия на газ и други ДВГ модели до 100 коня е ясно че скоро няма да имат алтернатива по дългосрочна достъпност но има и други коли..
  • #23
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Напълно си прав. Хората няма да купуват лагери, дросели и повдигачи, а ще купуват батерии за пасатори, които са на стойност колкото една нова C класа, както и електромотори на същата стойност и ще правят бъгава електроника, която е и дори още по-скъпа. От луната си личи, че електропитеците нямате акъл за 5 стотинки в празните тикви.
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 2 години )
    Най-големите ВЕИ проекти също струват милиарди и се притежават от някого но да се спори колко ще струва е тъпо никой не знае още