IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои електромобили се зареждат най-бързо?

В тази американска класация доминират корейците, а Tesla дори не е в Топ 6

Електромобилите са замислени най-вече за употреба на кратки разстояния в градовете - но това не значи, че обхватът и времето за зареждане не са най-важните въпроси за собствениците им. Американското издание Edmunds и консултантската компания Р3 решиха да тестват в реални условия колко бързо приемат заряд почти всички електрически модели на пазара.
   
    
Hyundai Ioniq 6, зареждане
  
    
По време на изпитанието всички автомобили са били карани по еднакъв маршрут и с еднакви натоварвания до разреждане на батерията до 10%, и след това заредени на бърза зарядна станция до 80%. На базата на показаното е изчислено колко пробег добавя всеки модел за един час бързо зареждане. Експертите са пресметнали също какви са загубите на ток при зареждане за всеки от автомобилите.

Резултатите от проучването са много ласкави за корейската група Hyundai-Kia, чиято 800-волтова архитектура E-GMP заема шест от първите 10 места в класирането, включително всички в Топ 3. Tesla едва се класира на десета позиция, а американските производители Ford и Chevrolet са на самото дъно.

Когато 800-волтовата архитектура се съчетае с отлична аеродинамика, какъвто е случаят с Hyundai Ioniq 6 с един електромотор, един час зареждане добавя удивителните 1397 км пробег. Това е само теоретично, защото батерията на автомобила няма толкова голям капацитет. Но експертите на Edmunds са успели да заредят 100 мили (160 км) само за седем минути, като върховата мощност на зареждане е била 242 киловата, а средната - 210 киловата. Това е съпътствано обаче и със сравнително високи загуби на енергия при зареждането - 9.9%.

Високи загуби при приемане на заряд имат също Lucid и Mercedes - над 10%, но абсолютният "рекордьор" тук е Polestar. Моделът на дъщерната марка на Geely е загубил цели 17.1% от енергията по време на зареждане.

За съжаление тестът обхваща само модели, представени на американския пазар, така че липсват доста от познаните у нас електромобили. Освен това подреждането на Edmunds разглежда всяка модификация поотделно. За повече яснота ние сме събрали различните версии на един и същ модел на едно място.
   
      
Колко пробег биха зареждили за 1 час (ГАЛЕРИЯ):


  
    

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Xaxa ( преди 2 месеца )
    Значи електромобилите ще почакат.На тази си цена, с това си ниско качество и нулева безопасност, а и трябва да се молиш да има електростанция, пък и тя да работиа като работи трябва да висиш като *** и да чакаш електрокара да се зареди на някои зарядни станции цените са все едно да караш дизелт.е. нищо не печелиш от електриката
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    kire ( преди 4 месеца )
    Бързо-бавно, няма значение. Или ще търпим някои неудобства или изчезваме. Изборът е наш:)
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 24 ( преди 4 месеца )
    Дизел, автоматик 190 коня, умишелено няма да споменавам марки и модели, да не размивам темата. Резервоар 70л, среден смесен разход 7/100 без да търся икономия, среден разход извънградско с магистрала - 6/100, с каране малко над ограниченията. Ако тръгна да карам прилежно, внимателно и икономично пада под 5,5/100. Всичко това засичано пълно-пълно, многократно!Смятай колко км мога да мина с един резервоар.Тесла има постижение от 1000км с адски мъки и теглене с камили последните 200км!
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тук упорито се разпространяват и поддържат меко казано неверни неща. Като например как със 70 литров резервоар ще се минат 1200 км. Не е невъзможно, НО това може да стане само при много икономично каране, различно от средното. И с Тесли има постижения от 1000 км, но никой не твърди, че пробегът е толкова. Когато резервоарът е 70 литра, колата не харчи около 6 или по-малко, за да се направят 1200 км. Големината на резервоара се определя според разхода.
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 4 месеца )
    EТО я и най-важната и съществена НОВИНА в случая: Премиум марката на корейците GENESiS още не е представена официално в България, но и това предстои да се случи
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Зареждат се бързо във вакуум при идеални условия, зимата на обикновенна зарядна минимум час.
  • #21
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Най бързо се зареждат автомобилите с ДВГ и пет минути са достатъчни.
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    колкото и бързо да се зареждат, все още не могат да се сравняват с едно ДВГ. И по този показател, няма вариянт засега да се изравнят. Както и с проблега, освен ако не слагат по-големи батерии. Но разход под 14квч/100 е непостижим, освен ако не говорим за сапунерки като Смарт.
  • #19
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Така е! Със 140 литров 2400 а с 280 литров 4 800 км. Само дето гостенина може да сипе 40 л в неговия след като му светне лампата, ама сипва всяка седмица за 5 минути по 12 л. за да не му тежи и изминава с тях 150 км. Но ако е батерия задължително трябва да е за минимум 1 000 км пробег който да се зареждат само за 5 минути защото няма време! Сега има цялото свободно време за да си позволи 52 зареждания - 500мин/год, но няма 10сек на 2 седмици за зареждане в гаража! Антиелектрик и антиматематик!
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    МитЕ,със 70 литров резервоар даже 1200 км с едно зареждане.