IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво трябва да знаете за рекуперацията в електромобилите

Тя добавя малко към пробега, но значително подобрява спирането на колата

Повечето електрически превозни средства са в състояние да преобразуват спирачната енергия в електрическа енергия, като по този начин допълнително повишават нивото на зареждане на батерията. Въпреки това, понякога шофьорите имат въпроси при какви условия е препоръчително да го използвате. Ето защо трябва да се вземат предвид няколко важни аспекта.


рекуперация


Често можете да чуете израза, че съвременните електрически превозни средства са оборудвани с електрически „мотор“, но тази формулировка не е много точна. Истината е, че силовите агрегати на съвременните електрически автомобили работят не само като двигател, но и като генератор.

Задвижващите механизми на електрически превозни средства приемат кинетичната енергия, която автомобилът има по време на спиране, и я преобразуват в ток, което добавя малък процент заряд към батерията. Това е и една от основните разлики между електрически мотор и двигател с вътрешно горене.

Автомобилите с двигатели с вътрешно горене по никакъв начин не използват кинетична енергия. Ето защо електрическите превозни средства, които на пръв поглед изглеждат с по-малки спирачни дискове, често спират по-добре от своите конкуренти с двигатели с вътрешно горене. Проучванията показват, че предимството на електрическите автомобили при спиране пред конвенционалните с двигатели с вътрешно горене е около 20-30%.


рекуперация


В някои водещи електрически превозни средства ефективността на регенеративното зареждане се оценява на 50%. Не мислете обаче, че рекуперацията е чудесен начин да спирате по-рядко на станциите за зареждане. Изобщо не е същото. Рекуперацията е по-скоро добър начин за запазване на пробега, когато по време на постоянно спиране можете да възстановите няколко километра.

Препоръчително е да използвате рекуперация при шофиране в градски трафик, когато трябва да спирате често на кръстовища. Когато шофирате по магистралата, трябва да намалите режима на рекуперация или да го изключите напълно (ако вашият електрически автомобил позволява това).

Теглото на автомобила също влияе върху ефективността на възстановяването: тежката кола възстановява енергия по-ефективно. Ниските температури на околната среда също ще повлияят на ефективността на регенеративното спиране. Ако навън е студено, ще се генерират доста по-ограничени количества регенеративно електричество.


рекуперация


Някои шофьори смятат, че при шофиране в града механичните спирачки почти не са необходими, тъй като регенеративното спиране позволява на електрическия автомобил да спира перфектно. Въпреки това си струва да запомните, че по време на извънредна ситуация възстановяването може да не е достатъчно, така че водачите на електрически превозни средства трябва да бъдат възможно най-внимателни и да не пренебрегват механичните спирачки.

Като цяло можем да заключим, че рекуперацията в електрическа кола не е най-ефективния вид възстановяване на енергията, но пък ви позволява да увеличите малко пробега и ви позволява да спирате много по-ефективно от конвенционалните автомобили.


0 от 500
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До Тинтири ( преди 4 месеца )
    Представа си нямаш колко си зле. Явно опитът ти с електрически коли е нула.
  • #4
    2 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 месеца )
    Рекуперацията е нещо като Старт/Стоп-а. Пълна щуротия! Изцяло отнема чувството на спирачния *** и нямаш идея колко сила да приложиш за да накараш 2 тона и половина тенеке да почне да спира. Предвид нищожното количество енергия, която добавя просто не си струва. Няма да се учудя ако както при ел по принцип "спестеното" е по-малко отколкото вложеното в производството и.
  • #3
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Притесних се за MythBuster, втори ден го няма.Може Грета да го е затиснала и нещо да му се е случило.
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като цяло предполагам почти елиминира емисиите от спирачки при електромобили и хибриди освен при редки ситуации на рязко спиране и има модели които при натискане на спирачка до определено ниво ползват само регенерация. Колко е ефективно е може да се съди по хибридите и това с колко намалява разхода им в града спрямо нехибрид..
  • #1
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Докторът ( преди 4 месеца )
    Трябва да знаете, че това е пълна хуиня и енергият, която ще добиете е незначителна.