IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

100 км тапа, до 5 дни чакане: най-зловещото задръстване в историята

Голямото прибиране на българите след Великден е далеч от рекордите за най-лош трафик

Голямото великденско преселение на българите вероятно ще създаде известни задръствания из родината утре. Ако случайно се озовете в такова, можете като утеха да си припомните, че нещата биха могли да са и несравнимо по-зле. Като например в най-зловещото автомобилно задръстване в историята, което се проточи в продължение на почти 100 километра, и продължи умопомрачителните 10 дни.
  
   
Китай, задръстване
  
    
Вероятно сте се досетили, че подобно постижение не е по силите на европейци. Рекордът за най-страшна "тапа" е, разбира се, притежание на Китай, и датира от 2010 година. Сцената е голямата магистрала G110, простираща се от столицата Пекин чак до Тибет.

Задръстванията са често явление по 1100-километровото трасе. Но онова, което се случи през август 2010, бе отвъд и най-разюзданите фантазии на фантастите. Започвайки от 13 август, трафикът надхвърли с 60% максималния капацитет на пътя, и доведе до над 100-километрова блокирана колона от автомобили. Задръстването се движеше, но със скорост, която би ви тласнала към самоубийство: приблизително около 1 километър дневно. Някои от шофьорите, хванати в него, трябваше да прекарат по пет денонощия в автомобилите си. Тапата остана чак до 23 август, цели десет дни.
 
   
Китай, задръстване
  
    
Както обикновено в такива случаи, причината за чудовищното задръстване не е само една. Множество фактори са обединили сили през 2010. Първо, по G110 има множество пунктове за плащане на пътна такса, които забавят трафика. По онова време в много участъци текат и частични ремонти. В същото време през август е пикът на транспорта на въглища от Монголия, превозвани основно по G110. Междувременно китайският пазар на нови автомобили буквално е експлодирал, нараствайки от около милион коли годишно в началото на века до 13.5 милиона през 2009. Службите, отговарящи за пътната инфраструктура, дълго не успяват да догонят това темпо.

Отчаяното положение на хиляди шофьори доведе до множество конфликти и до масови кражби на гориво. В същото време жителите на околните градчета използваха момента, за да продават стоките си по пътя - основно храна и напитки, но и всякакви други развлекателни опции.
  
   
 

 

0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ми не е така. Преди години, а може би и всяко лято по магистралата Лион - Марсилия беше кошмар. Имам спомен за 136 км задръстване през лятото.
  • #26
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Така е гостенино ако не можеш да стигнеш и да се върнеш до крайната точка откакто заредиш в гаража, е абсолютно невъзможно да се ползват електромобилита защото в България няма нито една обществена зарядна станция и ако пуснеш фаровете музиката и не дай Боже климатик, от обявения пробег 500 км не можеш да минеш дори пет от обявения пробег 500 км не можеш да минеш дори 50 км, а по-скоро 30 нали. Другия психопатски разсъждения имаш ли за споделяне? Защото фактите твърдят обратното.
  • #25
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Стига писахте глупости за електрическите автомобили, че били много хубави, надеждни и какъв купон и удоволствие е да ги караш. Стават само ако имаш гараж, където да можеш да ги зареждаш и служебно парко място със зарядно и да ползваш тази електричка да ходиш на работа, до магазина и у вас. И това при хубаво време, да не ползваш климатик или парно и да не ти се налага да изизаш на магистрала, защото на скоростен път не може да минеш пробега, който ти го дават.
  • #24
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    То пък защото гост в реалността някога през целия си живот е пътувал 1000 км за едно денонощие? Това се случва само в паралелната му реалност в която пътува по 2 резервоара без спиране и му е много важно времето за зареждане. За нашата реалност си признава, че харчи по-малко от резервоар на месец. Тоест само в паралелната му реалност електромобилите имат недостатъци, докато в нашата реалност единственият недостатък, който пречи на гост и повечето от нас да си купим електромобил е цената
  • #23
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Антикомунист ( преди 7 месеца )
    Колко " добре " си бяха китайците, когато им се разрешаваха само велосипеди!!!!!
  • #22
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ, зареждане за градско каране и зареждане за 1000 километра пътуване не са еднакви и равностойни.Всеки зарежда както му е удобно.
  • #21
    12 rate up comment 8 rate down comment
    РОСТИСЛАВ ( преди 7 месеца )
    РОДНОТО.МЯСТО.НА.СОФИЯНЦИ.ЕДЪЛЕЧ.ОТ.СОФИЯ
  • #20
    12 rate up comment 6 rate down comment
    До Иванов ( преди 7 месеца )
    Но не само това е важно. В Европа за бързо зарядна станция се смята всяка с над 50 kW, А в България собствениците на електромобили се мръщят на 150 kW. В Европа на зарядна станция има по една-две колонки които работят 70-80% от случаите, докато в България освен че е зарядните са на много по-близки разстояние помежду си, но и навсякъде на локация има по няколко колонки, които работят в над 99% от времето. Така, че не подценявай България.
  • #19
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До Иванов ( преди 7 месеца )
    Нещо си се объркал. Според последната европейска статистика, България Не само че е единствената която е изпълнила плановете за изграждане на зарядни, но още в началото на годината е преизпълнила Плана за 2024 година със 700% и има 7 пъти повече зарядни от планираното. Още от сега е изпълнила плана за 2025 година с 300-400 процента, както и плана за 2030 година със 101%. До края на годината вероятно ще бъдат инсталирани над 10 пъти повече бройки отколкото са европейските планове за България.
  • #18
    7 rate up comment 20 rate down comment
    Иванов ( преди 7 месеца )
    Кви пожари на Тесли всеки ден във Варна? Вие добре ли сте. Електричките са си супер. Гледайте клипове от Норвегия и ще видите , как хората си карат и тръгват по на 1000 км пътувания. Тва , че у нас нема зарядни си е проблем на умрелата ни държава. То нищо не ни е като в нормалните държави.