IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Евро 7 върви към отлагане за 2030 година

Предложението е на Комисията по околна среда към Европейския парламент

Въвеждането на новия екологичен стандарт Евро 7 да стане през 2030 г., а не през 2025 г., както беше предвидено досега. Това е позицията на комисията по околна среда в Европейския парламент.


Евро 7


Новият текст (приет с 52 гласа „за“, 32 „против“ и 1 „въздържал се“) сега ще трябва да премине през разглеждането на пленарната зала в Страсбург, насрочена за ноември. След като тази стъпка бъде премината, предстоят преговори за постигане на компромис с изпълнителната власт в Брюксел и Съвета на ЕС.

Промяната става по настояване на автомобилните компании, които явно все още не са готови за производството на по-екологични автомобили. Самият екологичен стандарт си остава същият, като депутатите са съгласни с предложените от Комисията нива на емисии на замърсители (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) за леки автомобили. Те предлагат допълнително разпределение на емисиите в три категории за леките търговски превозни средства въз основа на тяхното тегло.

Допълнителни ограничения ще се прилагат за камионите, дори ако Евро 7 започне да действа едва през 2031 г., което е четири години след първоначалните планове на изпълнителната власт на ЕС.

„Приетият текст предлага по-строги ограничения за емисиите на отработени газове от автобуси и тежкотоварни превозни средства, включително нивата, определени за реални емисии при шофиране. Той включва и нови разпоредби за спирачките и гумите, както и живота на батерията, включително за електрически автомобили", се посочва в изявлението на комисията.

Други мерки включва създаване на актуален екологичен паспорт на превозното средство (EVP), съдържащ информация като разход на гориво, състояние на батерията, ограничения на емисиите, както и резултати от периодични технически прегледи. Въвеждат се по-строги изисквания за издръжливост на превозни средства, двигатели и системи за контрол на замърсяването.

Съща така производителите се задължават да инсталират бордови системи за наблюдение на различни параметри като свръхемисии на отработени газове, реален разход на гориво и енергия, както и за следене на статуса на батериите.


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    Тинтири, хайде стига празни приказки и лозунги а ми дай някакъв смислен контекст на това което говориш с практически пример, за да се аргументираш. Разкажи ми за какво говориш с цифри и факти да видим. Може пък да си прав и да се съглася. Аз съм разумен човек и никога не противореча на факти и аргументи, но досега не си успял да се аргументираш и да ми дадеш пример с който да се съглася! А иначе според мен не трябва да унищожават в нито една въглищна централа, А да ги консервират поне до 2100
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    Даже няма смисъл да чета статията. Чел съм когато е било необходимо - учил съм физичните закони и математика в училище. Политиците могат да си пишат каквито искат закони, за да си узаконяват схемите за крадене на пари от народа, но не могат да променят физичните закони и математиката и сметките на водорода никога не могат да излязат на печалба. Физически е невъзможно. Точка по въпроса. За да докажете че е финансово изгодно отново ще трябва да измислите перпето мобиле. Хайде поне ти недей, МОЛЯ!
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    МитЕ, това със студения резерв тегаво ще ВИ се получи. Принципа е, че ако плащаш за да не работи винаги излиза скъпо. Това е като да си купиш Тойота за резервна кола щото Ягуара ти сигурно ще се повреди ;) Рано или късно ще почне да просветва, че ВЕИ дивотиите с под 20% реална ефективност са просто безсмислено трошене на пари - но всъщност за политиците това е ОК щото ще се хвърлят на "ново решение" и пак ще захлебват - да му мисли глупавия социум, който ще плаща тия глупости
  • #16
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    До 14. Ти подкрепяш ли идеята като рук и тинтири и всички останали привърженици на водорода и синтетичното гориво? Като гледам идеята е чудесна да дадем 30 милиарда повече, за да може вместо скъп ток по 20 стотинки за киловатчас от въглища с включени емисии , да произвеждаме евтин водород ден ток по 2 лв за киловатчас, произведен с "безплатната" излишна енергия? Според тях това било много смислена идея! Най-добрата! Нямало по-добро!
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    Тинти, ти съгласен ли си да изградиш фотоволтаици за 140 000 евро, хайде нека да са лева, че в България е по-евтино изграждането на фотоволтаици и имаме повече слънце отколкото в Германия, за да подаряваш енергията на производителите на синтетични горива за да ползваш отстъпка за евтино синтетично гориво и да го купуваш само на 8 лв за литър, за да продължиш да си караш ДВГ? Хайде да не ставам нагъл, да те карам да плащаш и мрежовите такси за да стигне тока безплатно до фабриката за синтетично г
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 2 години )
    Така е.Ще се усвояват едни 30 милиарда.Бързат да затворят Мариците и мините,защото им трябва земята и водата от язовира за да усвоят едни пари.Затова натискат ТЕЦовете да работят при пазарни цени и да затворят следващата година.Статията е на Павела Митова.
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    Тинти, смяташ ли, че при изравняване на цените на електромобилите с цените на ДВГ и задължението на производителите от евро 7, да гарантират примерно 2000 цикъла живот на батерията без значение от годините, ДВГ има шансове да оцелее? Смяташ ли че след появата на екологичен паспорт, някой ще продължи да ВЯРВА Колко са вредни за околната среда електромобилите, след като се отчитат РЕАЛНИ, измерени на практика, а не изчислени теоретични емисии както от ауспуха така и от гумите и спирачките?
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    До 9. Не само за живота на батериите. В евро 7 имаше изисквания за много повече. В екологичния паспорт на автомобила трябваше да бъде описан целия въглероден отпечатък за производството на автомобила и батериите от добива на материалите, през производството и чак до емисиите отделени за неговото рециклиране плюс задължителен процент за рециклиране, като при батериите производителят трябваше да следи и да е отговорен за над 90% рециклиране на батериите. Това щеше да е пречка за китайците.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Бегла проява на мисловна дейност от шайка ментално ощетени престъпници - нищо повече! Най-вероятно се е появила следствие инжектирането на солидни дози ПАРИцилин от автопроизводителите, а не е следствие на някакви осъзнати реалности...
  • #10
    0 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    Прави ли ти впечатление, че след гениалната идея, която РУК даде, всеки притежател на ДВГ да инвестира в изграждането на собствени фотоволтаици за 140 000 евро за да подарява тока от тях на производителите на синтетично гориво, за да може да му го продават по-евтино и да плаща само по 3,50 паунда на литър за да продължи да си кара автомобила с ДВГ. На всичкото отгоре, държавата била длъжна да му осигури 50% финансиране. И се ядосваше че аз не съм съгласен с него и проявявам не разбиране!