IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 върви към отлагане за 2030 година

Предложението е на Комисията по околна среда към Европейския парламент

Въвеждането на новия екологичен стандарт Евро 7 да стане през 2030 г., а не през 2025 г., както беше предвидено досега. Това е позицията на комисията по околна среда в Европейския парламент.


Евро 7


Новият текст (приет с 52 гласа „за“, 32 „против“ и 1 „въздържал се“) сега ще трябва да премине през разглеждането на пленарната зала в Страсбург, насрочена за ноември. След като тази стъпка бъде премината, предстоят преговори за постигане на компромис с изпълнителната власт в Брюксел и Съвета на ЕС.

Промяната става по настояване на автомобилните компании, които явно все още не са готови за производството на по-екологични автомобили. Самият екологичен стандарт си остава същият, като депутатите са съгласни с предложените от Комисията нива на емисии на замърсители (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) за леки автомобили. Те предлагат допълнително разпределение на емисиите в три категории за леките търговски превозни средства въз основа на тяхното тегло.

Допълнителни ограничения ще се прилагат за камионите, дори ако Евро 7 започне да действа едва през 2031 г., което е четири години след първоначалните планове на изпълнителната власт на ЕС.

„Приетият текст предлага по-строги ограничения за емисиите на отработени газове от автобуси и тежкотоварни превозни средства, включително нивата, определени за реални емисии при шофиране. Той включва и нови разпоредби за спирачките и гумите, както и живота на батерията, включително за електрически автомобили", се посочва в изявлението на комисията.

Други мерки включва създаване на актуален екологичен паспорт на превозното средство (EVP), съдържащ информация като разход на гориво, състояние на батерията, ограничения на емисиите, както и резултати от периодични технически прегледи. Въвеждат се по-строги изисквания за издръжливост на превозни средства, двигатели и системи за контрол на замърсяването.

Съща така производителите се задължават да инсталират бордови системи за наблюдение на различни параметри като свръхемисии на отработени газове, реален разход на гориво и енергия, както и за следене на статуса на батериите.


0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ако в Евро 7 наистина има текстове за живота на батериите, може да се окаже, че електрическите коли няма да могат да се сертифицират. Иначе това е добра новина, защото ще бъде дадена възможност на потребителите да изберат какви коли да си купуват и ако наистина електрическите влизат конглокентно на пазара, ще могат да докажат предимствата си (ако разбира се имат такива).
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Турбо. Ето затова хората мразят зелените и с право. Без да съм запознат с проекта само като чуя водород и вече съм сигурен, че е схема за усвояване на милиарди за наши хора без никаква полза за хората. Това ме подсеща за един виц в който равинът за застанал пред енориата и им казал че има една лоша и една добра новина. Добрата била, че намерил пари за новата синагога, а лошата била, че тези пари все още били в техните джобове! Така че не се радвай толкова!
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Аз мисля,че пълна забрана за двг няма да има.Ще се продават електромобили и автомобили с двг и след 2035.Четохте ли за проекта bLion, за 5,5 GWp(10 GWp след 2030 г) фотоволтаични панели за производство на водород на мястото на Мариците?Ще ползват вода от язовир Овчарица.
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Същото ще се случи и с въглищните централи. Каквото и да отлагат и да обещават политиците, въглищата ще си останат резервна мощност за периоди когато е невъзможно да се произвежда енергия по друг начин. И това не е защото са мръсни и или плащат скъпи въглеродни квоти, а защото произвеждат скъпа енергия. Точно както с крушките, клиентите ще предпочетат по-голямата ефективност и по-ниската цена без да се интересуват от технологията, както за енергетиката така и за транспорта и т.н.
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Вероятно ще е така. Даже няма и да има отлагане за която и да е година. Точно както "отложиха" забраната за продажба на крушки с нажежаема жичка. Сега погледнах и дори аз останах изненадан че забраната е в сила от 2013 година, но на практика все още не е никакъв проблем да отидеш до магазина да си купиш крушка с нажежаема жичка, но 99% от хората си купуват LED крушки, защото изкарват повече време, харчат по-малко ток и понеже са по-ефективни, не се нагряват и не повреждат фасунгите.
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Всички минават на ток,а ти продължаваш да си караш нафтенката.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не бързай да се радваш,електричарю.Ще има ново отлагане и премахване на пълната забрана на двигателите след 2035.
  • #2
    1 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    - да се отърват от китайските производители с екологичния ПАСПОРТ на автомобила.
  • #1
    0 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Ами честит фалит на автомобилните компании през 2031. За тези които издържат на китайската и американската конкypенция де. Защото с или без евро 7 и забрани, както Европа така и света ще са преминали на ток много преди забраните. Защото както затруднения, евро 7 предлагаше и огромни предимства за автомобилните компании - да се отърват от китайските производители с екологичния транспорт на автомобила. Китайските автомобили нямаше да влязат в нормите, заради не екологичното производство в Китай.