IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Евро 7 върви към отлагане за 2030 година

Предложението е на Комисията по околна среда към Европейския парламент

Въвеждането на новия екологичен стандарт Евро 7 да стане през 2030 г., а не през 2025 г., както беше предвидено досега. Това е позицията на комисията по околна среда в Европейския парламент.


Евро 7


Новият текст (приет с 52 гласа „за“, 32 „против“ и 1 „въздържал се“) сега ще трябва да премине през разглеждането на пленарната зала в Страсбург, насрочена за ноември. След като тази стъпка бъде премината, предстоят преговори за постигане на компромис с изпълнителната власт в Брюксел и Съвета на ЕС.

Промяната става по настояване на автомобилните компании, които явно все още не са готови за производството на по-екологични автомобили. Самият екологичен стандарт си остава същият, като депутатите са съгласни с предложените от Комисията нива на емисии на замърсители (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) за леки автомобили. Те предлагат допълнително разпределение на емисиите в три категории за леките търговски превозни средства въз основа на тяхното тегло.

Допълнителни ограничения ще се прилагат за камионите, дори ако Евро 7 започне да действа едва през 2031 г., което е четири години след първоначалните планове на изпълнителната власт на ЕС.

„Приетият текст предлага по-строги ограничения за емисиите на отработени газове от автобуси и тежкотоварни превозни средства, включително нивата, определени за реални емисии при шофиране. Той включва и нови разпоредби за спирачките и гумите, както и живота на батерията, включително за електрически автомобили", се посочва в изявлението на комисията.

Други мерки включва създаване на актуален екологичен паспорт на превозното средство (EVP), съдържащ информация като разход на гориво, състояние на батерията, ограничения на емисиите, както и резултати от периодични технически прегледи. Въвеждат се по-строги изисквания за издръжливост на превозни средства, двигатели и системи за контрол на замърсяването.

Съща така производителите се задължават да инсталират бордови системи за наблюдение на различни параметри като свръхемисии на отработени газове, реален разход на гориво и енергия, както и за следене на статуса на батериите.


0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    И към #22 пак казвам за синтетиката ИЗЛИШЪЦИ! Ако имаш 1 източник, който от време на време да има излишък - прав си, няма да проработи синтетиката. При условие, че в БГ има вече над 30 000 заявления за ФЕЦ - вече може да се използва това количествено натрупване, като добавиш и наличните ВяЕЦ и правиш модел на един сравнително надежден откъм доставки микс, който да използваш за производство. Пак няма да ползващ 100% от излишъка, но ще добавяш и като компонента към петрола ще имаш ЗЕЛЕНО решение
  • #28
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Това, че си управляваш средствата неефективно си е твой избор - имаш/даваш. Когато приходите ти спрат ще започнеш да режеш от разходите, ще оставиш 1 кола, ще видиш кой е най-ефективния метод за отопление и т.н. ЛИЧЕН избор. Когато говорим за публични финансии (лично виждане и то обратно на реалността) трябва да цепиш стотинката на две. А удобството и сигурността не идват не са функции на ФЕЦ и ВяЕЦ, защото там нямаш контролиран процес! Там разчиташ на дедо Господ, а той е леко отнесен старец ;)
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Мдам, Виж сега... Аз имам парно на твърдо гориво 18 кВ и 2 маслени радиаторчета от по 1.5 кК. (те не са резерв, а използваеми за преходните сезони). За парното съм платил почти 5000 лева, за радиаторите нямаше и 200 на пИмоция. Забелязваш ли разликата? А с колите, втората ти кола не е резервна - тя се ползва от съпругата. Резервна е ако и двамата имате кола, а една стои в гаража. Това, че ти имаш още 2 отгоре не е поради реални транспортни нужди.
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 години )
    Трябва да се помисли какво ще я правиш съхранената енергия.Ако имаш 2 млн. електромобила може да ги зареждаш с излишъка.Ако нямаш достатъчно електромобили,може да излезе по добър вариант производството на синтетични горива.
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 години )
    Големи коментари на тема ток, ФЕЦ, ВЕЦ и какво ли още не. А в статията казват, че за да имат кинти и европейските производители, политиците ще им дадат "глътка въздух"( па макар и с CO2 в него), Дали ще я използват никой не знае. Ще доживеем 2031 и ще видим ще има ли ограничение за ДВГ или не. Не знам, но ми се струва че европейските производители заложиха само на ток и да не се окажат в един момент от два стола по средата...
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    А конкретно по въпроса, имам както бензинов генератор, така и газова печка, въпреки че имам и пелетен котел, всичкото това за резерва. Нито едно от тези не е работило в последните 5 години, а газовата печка от 15. Освен това имам четири автомобила, които ако заменя за една Тесла, ще ми останат пари до живот за ток, но не може да ми свърши същата работа, нито ще имам резервен вариант, нито жената ще има какво да кара. Така че да, удобството и сигурността струват повече, но са важни.
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Какви празни приказки. Дадох ти и пример с притежанието на втора кола, за да си сигурен, че ще имаш работеща като се скапе първата. Предлагаш при нужда от 1 кВч пиково потребление първо да инсталираш 4 х 0.8 да речем, колкото е средното и да поддържаш централа, с възможност за 0.5 щото тя трябва да има и някакъв резерв. Централата обаче и да не работи си текат разходите по нея и плащаш, за да не работи.
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 години )
    "Принципа е, че ако плащаш за да не работи винаги излиза скъпо. Това е като да си купиш Тойота за резервна кола щото Ягуара ти сигурно ще се повреди ;) " ето на това му се вика двоен стандарт! Хем предлагаш да се изградят инсталации за синтетично гориво , които да работят по един-два часа на ден но не всеки ден, а само когато токът е на нулеви цени, за да се произвежда гориво на цена 100 лв за л., че ако трябва да плащат за ток ще стане и по-скъпо, но да работи 4 месеца денонощно нямало смисъл
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 години )
    Тесльо,ще ти отговоря като инженер.Трябва да се изчисли кое съхранение на излишната енергия е по добро.Дали да вложиш в батерии за съхранение на енергия или в производството на синтетични горива.И двата метода си имат предимства и недостатъци.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    МитЕ, Манипулираш малко ;) Идеята на интетиката винаги е била да ползваш излишното. Ако си инсталирал 30 кВ за собствени нужди, когато ползващ 25 излишните 5 да идат за синтетика, а не всичките 30. А за правенето на ДЕЦ ти казах, че навремето имах желание и донякъде съжалявам, че не го направих, но днес и да ми подариш парите пак няма да ги закопая във ФЕЦ защото е неработещ бизнес модел. "Фабриката" ти не работи когато има търсене - а работи, когато има свръх предлагане и нулева цена-мерси съм