IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 върви към отлагане за 2030 година

Предложението е на Комисията по околна среда към Европейския парламент

Въвеждането на новия екологичен стандарт Евро 7 да стане през 2030 г., а не през 2025 г., както беше предвидено досега. Това е позицията на комисията по околна среда в Европейския парламент.


Евро 7


Новият текст (приет с 52 гласа „за“, 32 „против“ и 1 „въздържал се“) сега ще трябва да премине през разглеждането на пленарната зала в Страсбург, насрочена за ноември. След като тази стъпка бъде премината, предстоят преговори за постигане на компромис с изпълнителната власт в Брюксел и Съвета на ЕС.

Промяната става по настояване на автомобилните компании, които явно все още не са готови за производството на по-екологични автомобили. Самият екологичен стандарт си остава същият, като депутатите са съгласни с предложените от Комисията нива на емисии на замърсители (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) за леки автомобили. Те предлагат допълнително разпределение на емисиите в три категории за леките търговски превозни средства въз основа на тяхното тегло.

Допълнителни ограничения ще се прилагат за камионите, дори ако Евро 7 започне да действа едва през 2031 г., което е четири години след първоначалните планове на изпълнителната власт на ЕС.

„Приетият текст предлага по-строги ограничения за емисиите на отработени газове от автобуси и тежкотоварни превозни средства, включително нивата, определени за реални емисии при шофиране. Той включва и нови разпоредби за спирачките и гумите, както и живота на батерията, включително за електрически автомобили", се посочва в изявлението на комисията.

Други мерки включва създаване на актуален екологичен паспорт на превозното средство (EVP), съдържащ информация като разход на гориво, състояние на батерията, ограничения на емисиите, както и резултати от периодични технически прегледи. Въвеждат се по-строги изисквания за издръжливост на превозни средства, двигатели и системи за контрол на замърсяването.

Съща така производителите се задължават да инсталират бордови системи за наблюдение на различни параметри като свръхемисии на отработени газове, реален разход на гориво и енергия, както и за следене на статуса на батериите.


0 от 500
  • #69
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Синтетичното гориво ще се съхранява в наличните цистерни на петролните складове и бензиностанции.Батериите струват скъпо и се водят консуматив.
  • #68
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    "И ако обърнеш нещата тези 10% ефективност - стават всъщност 10%+ в съхранена енергия. " А защо въобще трябва да губим 7 пъти повече енергия? Ако електролизера се намира някъде около Чирен и нагнетява водорода директно в газохранилището с ниско налягане, от 1 мегаватчас ще се съхрани 700-800 kWh енергия, без нужда от каквато и да е допълнителна обработка, заводи и съхранения. Точка. При синтетичното гориво след точката имаш милиарди и трилиони инвестиции за да съхраниш само 100kWh. Логика???
  • #67
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Много лесно изчезваш. Винаги на най-интересните въпроси. Онези 40 000 WW ще произвеждат 50 TWh годишно при потребление на България 33 TWh. Тоест със сигурност няма да бъдат изградени всичките, но все пак има желаещи. За 13 000 км се харчат 1000 литра, които са 10 000 kWh, които се нуждаят от 100 000 kWh за да бъдат произведени. 3 милиона автомобила се нуждаят от 300TWh. Дори за 20% ще се нуждаят от излишни 60TWh . При 20kWh/100км 3 милиона електромобила се нуждаят от 7,8TWh за 100% чист ток.
  • #66
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Тинти, пак пропускаш важното. Кажи ми откъде идват тези 30% и колко струват? Ти съгласен ли си да плащаш 30 лв за литър допълнително, ако не ти субсидират цената? Това са неудобните въпроси. За фотоволтаици има желаещи да ги изградят за 40 милиарда, смяташ ли че някой ще инвестира във фабрика за синтетично гориво по желание и на пазарен принцип? Нали си против субсидиите?
  • #65
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    Към #60 - Отново опираме до ИЗЛИШНА енергия! Наште тарикати искат да изграждат ВЕИ (с подарени тире крадени пари) само за производството на водород. Синтетиката има смисъл при използване на излишната енергия на ония 40те хиляди заявки! И ако обърнеш нещата тези 10% ефективност - стават всъщност 10%+ в съхранена енергия. А сега изчезвам. Лек ден!
  • #64
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    "Митичен, телефона на бърза зарядна станция ли си го зареждаш?Батерия за електромобил се износва по бързо на бърза зарядна станция"Защо не питаш турбо на колко вата го зарежда и да сравниш дали не го зарежда по-бързо отколкото електромобил зарежда на бърза зарядна! Ето ти един пример: https://youtu.be/stnUx9KSi5g пет минути до 28% 10 мин. до 47% покажи ми електромобил, който зарежда толкова бързо, а те се охлаждат с мощни вентилатори и водни помпи, за разлика от пасивното охлаждане на телефо
  • #63
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    Средна стойност на ДВГ е 120 гр СО2/км. Ако е 30% компонента (20% синтетика + 10% био) тези 120 гр стават 84. За Ел е много смятане и не стигат символите, имаш едва 20 тина процента дял на ВЕИ в микса в останалото преобладават въглищата. След няколко трилиона инвестиции развита Европа докараха до малко под 300 гр./кв средната стойност. Демек към 50 гр СО2 само за зареждането, добави и тези от производството. Разликата клони към 0. Приложи ги към 1.3 млрд ДВГ в световен мащаб с/ъ десетки мил ел
  • #62
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Да приемем че батерията прави само по един цикъл на ден. Това са 3650 цикъла още докато е в гаранция при цена 500 лв, себестойността на гаранционен цикъл е 14 стотинки. При поемане на сутрешни и вечерни пикове и зареждане и с вятърен ток цената пада на 7 ст. При използване на зарядна станция за зареждане на електромобили или камиони и повече цикли на ден, себестойността на цикъл пада още повече. Само мрежовите такси след като им свалиха цената са 7 стотинки за киловатчас.
  • #61
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тесла ( преди 7 месеца )
    Тази цена на батериите от сервиз на Тесла ли е? Да ти снимам фактурата от сервиза в Австрия.Разхода за репатрака до там знаеш колко ми струва?
  • #60
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Митичен, телефона на бърза зарядна станция ли си го зареждаш?Батерия за електромобил се износва по бързо на бърза зарядна станция.