Японските производители на автомобили са едни от най-твърдо противопоставящите се на правителствените политики в областта на климата, а най-зле от тях се представя Toyota, която отново беше идентифицирана като автомобилната компания, бореща се най-силно срещу законите, които въвеждат тавани на емисиите на парникови газове и задължават производството на електрически превозни средства.
Марките с най-нисък резултат в новото проучване на политиката в областта на климата на мозъчния тръст InfluenceMaps са Suzuki, Mazda и Toyota. Според официалната информация те са се застъпвали за отслабване на политиките за климата в Австралия, Индия и САЩ и са насърчавали разхлабването на правилата.
Toyota открито се противопоставя на политиките, които подкрепят изцяло електрическите превозни средства като единствения път напред към здравословна околна среда, твърдейки, че доставката на налични материали за батерии прави хибридите по-добър вариант.
„Докато продажбите на електрически превозни средства продължават да растат в световен мащаб, отрицателното застъпничество от изостаналите автомобилни производители, особено в Япония, за защита на инвестициите им в замърсяващи технологии за двигатели с вътрешно горене, остава една от най-големите пречки пред научно обоснованата политика за климата“, каза Бен Юриев, директор на InfluenceMap.
Автомобилният производител получава най-ниската оценка - „D“, за ангажираност в политиката за климата, но не е сам. InfluenceMap установи, че много автомобилни производители измиват имиджа си, като лобират чрез индустриални групи като Алианса за автомобилни иновации в САЩ и Федералната камара на автомобилната индустрия в Австралия, като и двете успяха да разводнят наскоро обявените политики за климата в съответните им страни.
В резултат на това нито един производител на автомобили няма по-добър резултат от оценка „В“ според InfluenceMap, а ако пренебрегнете Tesla, никоя марка не е постигнала по-добър резултат от C. Междувременно според мозъчния тръст само три от 15-те анализирани компании са на път да произвеждат достатъчно екологични превозни средства за избягване на климатична катастрофа, като това са Tesla, Mercedes и BMW.
За да избегнат най-лошите вреди от изменението на климата, до 2030 г. поне 66% от превозните средства ще трябва да бъдат напълно електрически, да работят с водородни горивни клетки или да бъдат plug-in хибриди, твърди InfluenceMap. Въз основа на настоящите производствени тенденции само 53% от автомобилите в световен мащаб ще се впишат в една от тези категории до тази дата.
„Нестандартните планове за електрически превозни средства на производителите на автомобили и негативните стратегии за застъпничество водят до климатичната криза. Без незабавна промяна на скоростта от тях и техните индустриални асоциации за реформиране на ангажимента им в политиката за климата, те ще продължат да отслабват и забавят правилата за климата в световен мащаб, насочвайки света към ръба“, каза още Юриев.