Toyota Hilux продължава да печели фенове по света със своята практичност, механична здравина и способност да пресича почти всеки терен, който нейният шофьор може да срещне. Оказва се обаче, че не всички харесват японския пикап, а доказателство за това е решението на Агенция за рекламни стандарти във Великобритания (ASA), която забрани новата телевизионна реклама на модела.
Причината за решението е липса на социална отговорност по отношение на околната среда. Във видеото се вижда как автомобилите на Toyota се движат по коритото на река, като според ASA това е „шофиране на кола през естествени екосистеми, без да отчита отрицателното въздействие върху тях“.
От своя страна представители на концерна Toyota Motor твърдят, че рекламата само демонстрира възможностите на автомобила, който е предназначен за хора с „реална нужда от SUV - например за фермери, горски работници или пазачи в паркове“. От японския производител са категорични, че никой разумен зрител не би възприел рекламата като насърчаваща шофьорите да шофират безотговорно и по този начин да вредят на околната среда.
Освен това, от Toyota посочват, че кадрите са заснети в Словения на частна земя с разрешение на собственика и че усилията на марката да електрифицира колите от 1997 г. доказват колко е отдадена на грижата за планетата.
Доводите на японския концерн обаче не се приемат, като от ASA са категорични, че рекламите „представят и одобряват използването на превозни средства в начин, който пренебрегва тяхното въздействие върху природата и околната среда“. Затова и видеото няма да се излъчва на територията на Великобритания.