IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Франция ще глобява за невярна реклама на електромобили

Според нов закон санкцията е 100 000 евро, ако няма доказателства за въглеродна неутралност на съответния продукт

Нов закон във Франция, въведен на 1 януари тази година, забранява на производителите да рекламират своите продукти като такива с нулеви емисии. Става въпрос за всички електрически превозни средства – автомобили, мотоциклети и скутери.

 

Zero emision-4

 

На производителите не е позволено да твърдят, че дадено превозно средство е въглеродно неутрално, ако същото не може да се каже за етапите на производство или презареждане. До този момент страната подкрепяше законопроекти за насърчаване на EV и прилаганите законодателни стъпки често са в полза на електрическите превозни средства.

Последният законопроект обаче е насочен към рекламните практики, възприети от много марки за електрическа мобилност. Съгласно член L229-68 една компания не може да твърди, че даден продукт е въглеродно неутрален, освен ако не предостави на обществеността доказателства за емисиите на парникови газове (преки и непреки). Компанията също така ще трябва да посочи как е постигнала намаляването им в допълнение към методите за компенсиране на остатъчните парникови газове.

 

france-article-l229-68

 

Ако производителят на оригинално оборудване поддържа такава реклама практика без горепосочените доказателства, властите имат право да глобят юридическото лице със 100 000 евро съгласно член L229-69. При такъв случай на реклама правителството позволява на компанията да докаже твърденията си за въглероден отпечатък в рамките на един месец.

Електрическите превозни средства продължават да се налагат на пазара и електромобилите представляват бъдещето на мобилността и почти всички превозни средства с електрическо задвижване не произвеждат директно парникови газове.

 

Zero emision

 

Много минни и производствени процеси обаче отделят CO2. Същото важи и за зареждането на EV, което не идва само от електрически източници. Затова и много скептици на EV се придържат към тези факти като аргумент срещу предстоящия преход.

 

 

0 от 500