Нов закон във Франция, въведен на 1 януари тази година, забранява на производителите да рекламират своите продукти като такива с нулеви емисии. Става въпрос за всички електрически превозни средства – автомобили, мотоциклети и скутери.
На производителите не е позволено да твърдят, че дадено превозно средство е въглеродно неутрално, ако същото не може да се каже за етапите на производство или презареждане. До този момент страната подкрепяше законопроекти за насърчаване на EV и прилаганите законодателни стъпки често са в полза на електрическите превозни средства.
Последният законопроект обаче е насочен към рекламните практики, възприети от много марки за електрическа мобилност. Съгласно член L229-68 една компания не може да твърди, че даден продукт е въглеродно неутрален, освен ако не предостави на обществеността доказателства за емисиите на парникови газове (преки и непреки). Компанията също така ще трябва да посочи как е постигнала намаляването им в допълнение към методите за компенсиране на остатъчните парникови газове.
Ако производителят на оригинално оборудване поддържа такава реклама практика без горепосочените доказателства, властите имат право да глобят юридическото лице със 100 000 евро съгласно член L229-69. При такъв случай на реклама правителството позволява на компанията да докаже твърденията си за въглероден отпечатък в рамките на един месец.
Електрическите превозни средства продължават да се налагат на пазара и електромобилите представляват бъдещето на мобилността и почти всички превозни средства с електрическо задвижване не произвеждат директно парникови газове.
Много минни и производствени процеси обаче отделят CO2. Същото важи и за зареждането на EV, което не идва само от електрически източници. Затова и много скептици на EV се придържат към тези факти като аргумент срещу предстоящия преход.