IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Модерните дизели ще се справят с Евро 7

ADAC съветва да не бързаме да погребваме ДВГ

Дали новите и много тежки за производителите екостандарти като Евро 7 ще сложат края на дизеловите автомобили? Или дори ще убият двигателите с вътрешно горене като цяло? По-скоро такова нещо няма да се случи, ако се вземат предвид резултатите на германската организация ADAC.


дизел


Дизеловите автомобили с най-съвременните технологии за контрол на вредните емисии имат много ниски нива на азотни окиси (NOx) по време на целия си жизнен цикъл и по този начин са доста под ограниченията за 80 мг/км, постановени в стандарта Евро 6. Това е доказано от оценяване на 17-те най-продавани коли с дизелови мотори от различни марки и сегменти в Европа.

Ауспуховите емисии на изследваните автомобили са били измервани по методите на Green NCAP, а в допълнение са анализирани и емисиите на общо 107 настоящи дизелови коли на пазара, които са минали през измерванията ADAC Ecotest. Резултатите от тестовете са представителни за новите автомобили, регистрирани в Европа от 2018 година насам.

Настоящите изследвания са направени с цел продължителна дискусия относно бъдещето на двигателите с вътрешно горене, особено в контекста на все по-затегнатите лимити за замърсяванията, заложени в бъдещия стандарт Евро 7. Настоящият Евро 6 все още регулира колко замърсители може да отделя даден автомобил, но Европейската комисия вече приготвя следващото ниво на стандарта, което би трябвало да влезе сила след края на годината.


дизел


Новият стандарт Евро 7 би трябвало да влезе в сила най-рано през 2025 година. И автомобилните компании трескаво следят как той ще им се отрази и дали ще ги форсира да се превърнат в производители на електромобили. Измерванията на Green NCAP показват средно ниво на NOx-емисиите от 52 мг/км сред всички тествани автомобили.

При това тестовете са направени не само при температура от 14 градуса по Целзий със студен и топъл двигател, но също и на магистрален цикъл, където азотните окиси са средно 60 мг/км, което е доста по-ниско от заложените в Евро 6 стандарта 80 мг. Лимитът е надхвърлен единствено при студен старт на температура от -7 градуса по Целзий.

Резултатите от ADAC Ecotest показват доста сходна картина. Това, което е най-впечатляващо е прогресът, който е направен от фирмите между стандартите Euro 6d-TEMP и Euro 6d. Средно, емисиите на азотни окиси са били редуцирани с допълнителни 30 процента, като в най-добрите дизелови автомобили са намалени радикално.


дизел


Прогресът в намаляването на замърсителите на въздуха е убедителен и важен. Затова от ADAC призовават за допълнително усъвършенстване на двигателите с вътрешно горене по отношение на климатична неутралност, но това би изисквало подходящи инициативи.

С е-горивата, новите автомобили с ДВГ биха могли да работят в климатично неутрална среда. При всички положения, обаче, е необходимо да се намалят и въглеродните емисии на колите. А това би изисквало инвестиции в производството на алтернативни горива, с неутралност по отношение на парниковите газове.

0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Плм ( преди 3 години )
    Колега, изброяваш премиум марки ,които според моето скромно мнение са далеч над възможностите на средностатистическия европейски гражданин. Изброените ТТ данни са тези на производителя, от практика знаем дори при конвенционалните автомобили,че те често не са напълно верни. Виж при достъпните мини и среден клас нещата са още по-зле. Фактори, като климатик,качество на пътя,гуми,брой пътници и скорост все още влияят прекалено много на този тип пътуване. Виж Тесла за 100к би се справила с това....
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 30 ( преди 3 години )
    Колега, първо София-морето не е България! 4/5 от народа НЕ пътува за морето от София! Второ, ДНЕС, СЕГА в България можеш да идеш в Хюндай, Порше, Мерцедес, Ауди и БМВ и да си купиш Кона/Киа 64кВтч, Porsche Taycan 83.7кВтч, Benz EQC 80кВтч, Audi e-tron 55 quattro 86.5кВтч, BMW iX3 74кВтч или в Тесла БГ и да си поръчаш внос на Тесла със 100кВтч и можеш да прекосиш страната БЕЗ да спираш за заряд (до 120) или газ и 1 спиране на 150 kW Финес Чарджинг или 250kW Supercharger-и на Тесла в Пловдив.
  • #22
    2 rate up comment 4 rate down comment
    NO SMOGING ( преди 3 години )
    Ам ако европейското автомобилостроене толкова си може, да заминава бе! Естествен подбор му се вика. Естествен. Оцеляват силните, умните и можещите. С каквото и космическо гориво да го пълниш, буталото винаги пропуска малко масълце и винаги пуши, винаги отлага, винаги бучи и цапа. Просто примитивна, допотопна техника. Някой да е направил старата гума нова с боя? От бабата момиче? Светът се променя и не търпи градско замърсяване и смог. Това е! Просто и ясно
  • #21
    1 rate up comment 5 rate down comment
    к. к. ( преди 3 години )
    Въглеродната неутралност и най-големият иди_отизъм на нашето време. Не се ли осъзнае Европа до година-две, това ще е краят на европейското автомобилостроене и на европейската енергетика. А без енергетика и евтина енергия - няма растеж, само рецесия!
  • #20
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Плм ( преди 3 години )
    Защо заменяме нещо за друго? Защото е по-добро, по-надеждно, по-достъпно и вероятно по-изгодно за употреба. Колко са електрическите автомобили които са действителни аналози на конвенционалните коли към момента, на каква цена са? Ще можем ли в идните години да идем от София до Варна с едно зареждане отнемащо време колкото за едно кафе на чарджинг пойнта... определено вървим към еволюция в автомобилостроенето, но е твърде рано за директна съпоставка на ДВГ с ЕД.
  • #19
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Б.М. ( преди 3 години )
    Има ли по-евтин вариант от МЕТАНа ?
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Колега , електричките излизат на сметка, но дори да приемем че е по-евтино с 10лв/100км за 100 хил км ще спестиш 10 хил от гориво и още 10 хил от масло и ремонти и пак не можеш да избиеш разликата в цената .
  • #17
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Чичовото ( преди 3 години )
    Някой само да ми обясни, че не схващам...Камионите и автобусите след 2024 с какъв стандарт ще бъдат и защо автомобилите, няма да могат да са със същия, че да се погребва ДВГ...?!
  • #16
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Бачо. ( преди 3 години )
    Абе май ще си карам TDI-то до пенсия.
  • #15
    5 rate up comment 5 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    Бъдещето е електрическо, ама настоящето не е, а в България (и не само), се купуват машини от миналото. Така че в развитие на ДВГ няма нищо лошо.