IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-надеждни дизелови мотори с Common Rail - I част

От пионера Fiat до Nissan, тези агрегати могат да прослужат дълго и без излишни разходи

Ако се съди по статистиката за регистрациите на МВР, цели 47.5% от автомобилния парк в България е на възраст над 20 години, и още около 25% - между 15 и 20 години. Това е рекорден показател в ЕС, и чест повод за хора с определени нагласи да се вайкат колко сме зле (друг въпрос е, че заради липсващата система за претопяване на стари коли МВР още води на отчет безброй машини, гниещи от десетиетия по задните дворове).
 
  
Common Rail, дизел
Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм, но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни
  
    
Но срамно ли е наистина да се карат стари автомобили? Много малко са страните по света, в които автопаркът е преобладаващо нов. В Европа има много страни, където над 20-годишните коли са мнозинство: такива като Испания или като новото икономическо чудо Естония. Дори в богата Финландия делът на над 20-годишните е цели 25 на сто. Освен това средната възраст на автопарка в Европа расте от година на година - директен ефект от затягането на екологичните норми, което вдигна цените на колите драстично в последното десетилетие. И отново доказа какво се случва, когато чиновници решат да налагат технологични решения.

Ясно е, че автомобилите, произведени между 2000 и 2010, ще са основната част от българския автомобилен пазар в близките няколко години. Затова ще ви  предложим една класация на най-надеждните бензинови и дизелови агрегати от тази епоха. И ще започнем с дизелите.
 
Втората част на класацията можете да видите тук.
  
  
10-те най-надеждни Common Rail дизела - I част (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #35
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    147 има прекрасно окачване, стига да го ремонтираш с пари и добре подбрани части. Масата хора избират да дадат 20 лева при избран квартален майстор...
  • #34
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Jtd ( преди 3 седмици )
    Имах 1.9жтд 115 Алфа 147 всичко и клекна като окачване, но мотора не можах да го смеля за 40к. Подгряваше на 3 свещи, около - 14 и палеше от първия път на 270к беше,не реални явно.
  • #33
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Лично съм поласкан от редакцията, на различни статии слагат за заглавна снимка модел на Алфа Ромео. Поздрави.
  • #32
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Личко ( преди 3 седмици )
    Къде забравихте D5 на Volvo
  • #31
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Не забравяйте ( преди 3 седмици )
    60% от автомобилите се развалят от неправилен монтаж!?
  • #30
    7 rate up comment 3 rate down comment
    2.2 нисан ( преди 3 седмици )
    Имал съм 2.2 примера от 2002 закупена 2006 ремап 2009 на 204 к.с. 10години я карах 560 000 не съм сменял турбо нито нещо по двигателя само по укочване матовик и съединителя. Двигателя е много здрав вогове и бмв и проведе смешни по светофарите 0 до 100 7.2 до 8 макс зависи от гумите и настилката
  • #29
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Хюндай ( преди 3 седмици )
    Имам 6 героя от марката от 1.6 до 3.0 мотори само дизели. H1 камиона е на над 1 мил. км. Имам и30 на над 800 хил. Соната на 500 хил. и т.н. Никви ремонти, само редовно обслужване, тия коли са *** чуковете!
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Мъгла ( преди 3 седмици )
    1.9 cdti на Vectra C, който си е италиански 100%!
  • #27
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Volvo d5 от 140 до 215 която и версия да е няма да сгрешиш.
  • #26
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Жоро ( преди 3 седмици )
    Volvo 2.4 d 5 цилиндъра 180кс 2008г. от 0 до 100 - 7.8сек Скромно, но сигурно