IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-надеждни дизелови мотори с Common Rail - I част

От пионера Fiat до Nissan, тези агрегати могат да прослужат дълго и без излишни разходи

Ако се съди по статистиката за регистрациите на МВР, цели 47.5% от автомобилния парк в България е на възраст над 20 години, и още около 25% - между 15 и 20 години. Това е рекорден показател в ЕС, и чест повод за хора с определени нагласи да се вайкат колко сме зле (друг въпрос е, че заради липсващата система за претопяване на стари коли МВР още води на отчет безброй машини, гниещи от десетиетия по задните дворове).
 
  
Common Rail, дизел
Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм, но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни
  
    
Но срамно ли е наистина да се карат стари автомобили? Много малко са страните по света, в които автопаркът е преобладаващо нов. В Европа има много страни, където над 20-годишните коли са мнозинство: такива като Испания или като новото икономическо чудо Естония. Дори в богата Финландия делът на над 20-годишните е цели 25 на сто. Освен това средната възраст на автопарка в Европа расте от година на година - директен ефект от затягането на екологичните норми, което вдигна цените на колите драстично в последното десетилетие. И отново доказа какво се случва, когато чиновници решат да налагат технологични решения.

Ясно е, че автомобилите, произведени между 2000 и 2010, ще са основната част от българския автомобилен пазар в близките няколко години. Затова ще ви  предложим една класация на най-надеждните бензинови и дизелови агрегати от тази епоха. И ще започнем с дизелите.
 
Втората част на класацията можете да видите тук.
  
  
10-те най-надеждни Common Rail дизела - I част (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #5
    25 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Имах 2.2 в лексъс ис220д. Не ми го хвалете, харчи много в ниските обороти е тотален мъртвец, а през седмица е в сервиза за чистене на дпс и грешки. Някомко пъти ми е влизал в сервизен режим, уж заради грешки и дпф, ама толкова често не ми се вярва... Карал съм 1.9 дизела на фиат и е много здрав, само иска един ремап за по-тежките купета и става хем вървящ, хем малко харчи, хем е здрав. Тия на рено и нисан не ги знам.
  • #4
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    2.2 D-CAT е абсолютно пезпроблемен мотор.С някои изключения като 5-тата дюза,доколкото съм чел, но заради нафтата. Иначе Ауто Билд бяха тествали 2.0 D-4D D-CAT,ЗАДРЪСТЛ КАТАЛИЗАТОРА при пълна газ по магистралите.Причина са тънките тръбички на ката, които Тойота увеличи диаметъра им и оправи проблема, но това беше за 2.0 D-CAT
  • #3
    16 rate up comment 0 rate down comment
    юруш на доматите ( преди 2 седмици )
    2,2 Д е доста проблемен-по мнение на Автобилд .2,0 Д си е добрият двигател
  • #2
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Става дума за Toyota 2.2 D-CAT
  • #1
    6 rate up comment 28 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    2.2 D-CAT е най-добрият дизел. Само малко повече харчи, иначе върви доста.