IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-надеждни дизелови мотори с Common Rail - I част

От пионера Fiat до Nissan, тези агрегати могат да прослужат дълго и без излишни разходи

Ако се съди по статистиката за регистрациите на МВР, цели 47.5% от автомобилния парк в България е на възраст над 20 години, и още около 25% - между 15 и 20 години. Това е рекорден показател в ЕС, и чест повод за хора с определени нагласи да се вайкат колко сме зле (друг въпрос е, че заради липсващата система за претопяване на стари коли МВР още води на отчет безброй машини, гниещи от десетиетия по задните дворове).
 
  
Common Rail, дизел
Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм, но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни
  
    
Но срамно ли е наистина да се карат стари автомобили? Много малко са страните по света, в които автопаркът е преобладаващо нов. В Европа има много страни, където над 20-годишните коли са мнозинство: такива като Испания или като новото икономическо чудо Естония. Дори в богата Финландия делът на над 20-годишните е цели 25 на сто. Освен това средната възраст на автопарка в Европа расте от година на година - директен ефект от затягането на екологичните норми, което вдигна цените на колите драстично в последното десетилетие. И отново доказа какво се случва, когато чиновници решат да налагат технологични решения.

Ясно е, че автомобилите, произведени между 2000 и 2010, ще са основната част от българския автомобилен пазар в близките няколко години. Затова ще ви  предложим една класация на най-надеждните бензинови и дизелови агрегати от тази епоха. И ще започнем с дизелите.
 
Втората част на класацията можете да видите тук.
  
  
10-те най-надеждни Common Rail дизела - I част (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #16
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Наблюдател ( преди 8 месеца )
    Стига сте се заигравали със старите коли. И тъпите сравнения с другите страни. Тук смеси такова племе. Племето със преобладаващо стари коли. И преобладаващо крадливи управници.
  • #15
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    1.6 на PSA е може би най-трошливия мотор в света! Думи нямам! Всеки втори чупи колянов вал, супер капризен, скъпи части,.... Няма още изкарал 100 000 км.без шлайф. Пежо ги съдят за него.
  • #14
    13 rate up comment 6 rate down comment
    baba.jga ( преди 8 месеца )
    ПСА 1.6 е най-еластичният и най-икономичен дизел с безпроблемна работа поне 350-400 000 км. Супер лесен за обслужване двигател. Поради тази причина към 2021 г този двигател продължава да съществува....само са му махнали едни 60 куб. заради екологията! *** класация! За Фиата JTD съм съгласен и донякъде за D4D, другото е измишльотина!
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    om602 може да не е най-здравия, но е един от най-здравите, определено. Но не е комънрейл :)
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Хди ( преди 8 месеца )
    Доста адекватна класация. Който следи канала, знае за какво става на въпрос.
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Най здравия мотор е om602
  • #10
    2 rate up comment 15 rate down comment
    Горски ( преди 8 месеца )
    Дрън, дрън..... 2.7 XDI е мотора. Минава 800 К от раз.
  • #9
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Дизел смрад ( преди 8 месеца )
    Не можеш да видиш бензинова кола вече. Всичко живо чади и мета черни турлуци...
  • #8
    23 rate up comment 11 rate down comment
    хахаха ( преди 8 месеца )
    нисан тойота и рено място тук няма по голяма глупост не бях чел особенно за тойота от 10 години ремонтирам автомобили и д4д е един от най сложните за обслужване мотори веригите не изкарват повече от 150 хиляди естествено за смяната се вади мотора и като сложиш хубави части и подмениш всички нужни гарнитури о опръстени и т.н. ремонта излиза около 3000 мерси ама караите си тойота няма човек които е карал пък такъв нисан и да не е правил гнп поне 2 пъти
  • #7
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Моята Инсигиния я продадох на 320000км мотора беше бетон 2.0cdti 160p.s абсолютно безпроблемен мотор на Алфа Ромео.. Спънките са в ЕКО нормите с DPF и AGR клапана, но при адекватна подръжка и добра нафта ще Ви надживее...Имах и Пежо с 2,0 HDI също много добър мотор както и 2,2 но при Ситроен C5 но DPF пак се намесва и създава некомфорт:( Сега се спрях на 3,2CDI на Мерцедес 224 коня и 4х4 отлична кола тук следете километрите! В крайна сметка извода е купувайте КомънРейл но внимавайте...