Дизеловите двигатели са зле пригодени за големия град и тежкия трафик. Но пък са идеални за хора, които живеят далече от местоработата си и изминават големи разстояния всеки ден. Тоест главната причина човек да избере дизела е неговата икономичност.
Само че тя напълно се обезсмисля, ако двигателят не е надежден и спестеното от гориво отива за чести ремонти. На пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. След първата й част идва време и за втората.
Най-проблемните дизелови двигатели - II част (ГАЛЕРИЯ):
Далечно наследство от някогашния съюз между General Motors и Fiat, този двигател всъщност произлиза от Италия и е вариация на популярния (и значително по-надежден) 1.9 JTD. Агрегатът дебютира в Lancia Delta и е ползван също в Аlfa Romeo, Fiat и даже Suzuki. General Motors обаче го модифицира за вграждането в своите марки Opel и Saab, с код A20DTH. "Модифицира" в случая означава най-вече "усложнява". Добър пример e клапанът на рециркулацията на отработилите газове, който при натрупан нагар може да започва да заяжда - а това води до затруднения при паленето и загуба на мощност.