Вече близо век германските автомобили са символ на добро инженерство, качествено изпълнение и удоволствие от шофирането. Но това съвсем не значи, че те са безпроблемни, особено когато прибегнете към тях втора или трета ръка. А като имаме предвид, че през 2020 година на марките VW, Mercedes, BMW, Audi и Opel се падат над три четвърти от целия пазар на употребявани коли в България, ще разберете защо подхождаме към въпроса за надеждността им с особено внимание.
Много от проблемите при германците са разбираеми, защото става дума за автомобили от по-висок клас, с мощни и по-натоварени мотори. Най-надеждните агрегати обикновено са най-простите, с атмосферно пълнене и с относително малък обем. А тук говорим предимно за големи и сложни турбодвигатели. Нека видим към кои от актуалните на българския пазар мотори от Германия трябва да сте особено внимателни. Все пак имайте предвид, че "проблемни" означава относително по-висока честота на дефектите, а не стопроцентова гаранция, че нещо ще се повреди. При правилна поддръжка много от споменатите агрегати могат да служат вярно, без да създават ядове.
5 проблемни германски мотора (ГАЛЕРИЯ):
Когато се появи през 2008 година, той бе технологична революция - първият сериен двигател с т. нар. Hot Vee конструкция. При традиционните V8 двигатели в долината между двата цилиндрови блока се намира всмукателният колектор. Вместо това инженерите на BMW поставиха там турбокомпресора и изпускателния тракт, а всмукателният бе изнесен отвън. Ползите от това бяха много: по-малка ширина на самия агрегат, по-къса циркулация на газовете към турбокомпресора, което значи и по-висока ефективност, и, не на последно място, по-малка турбодупка.
Първите двигатели от серията N63 вадеха завидните 408 коня максимална мощност и се монтираха в много модели: от Серия 5 и 7 до Х5 и Х6. Чудесните им динамични показатели им донесоха наградата "Международен двигател на годината" в две поредни години.