Вече близо век германските автомобили са символ на добро инженерство, качествено изпълнение и удоволствие от шофирането. Но това съвсем не значи, че те са безпроблемни, особено когато прибегнете към тях втора или трета ръка. А като имаме предвид, че през 2020 година на марките VW, Mercedes, BMW, Audi и Opel се падат над три четвърти от целия пазар на употребявани коли в България, ще разберете защо подхождаме към въпроса за надеждността им с особено внимание.
Много от проблемите при германците са разбираеми, защото става дума за автомобили от по-висок клас, с мощни и по-натоварени мотори. Най-надеждните агрегати обикновено са най-простите, с атмосферно пълнене и с относително малък обем. А тук говорим предимно за големи и сложни турбодвигатели. Нека видим към кои от актуалните на българския пазар мотори от Германия трябва да сте особено внимателни. Все пак имайте предвид, че "проблемни" означава относително по-висока честота на дефектите, а не стопроцентова гаранция, че нещо ще се повреди. При правилна поддръжка много от споменатите агрегати могат да служат вярно, без да създават ядове.
5 проблемни германски мотора (ГАЛЕРИЯ):
Но после започнаха да се появяват проблемите. Оказа се, че Vee-то между блоковете е наистина много Hot - развивайки на моменти температура от порядъка на няколкостотин градуса. Много от компонентите просто не издържаха - особено гарнитури и уплътнители. Затова N63 е прочут с висока консумация на масло, от половин до цял литър за 1000 километра. Спадането на нивото на маслото води до триене и образуване на пукнатини в цилиндровите стени и по буталата. Пренебрегването на проблема води до основен ремонт, който спокойно може да ви струва 10 000 лева.
Силно уязвими са бобините (препоръчителна подмяна на 60 000 км) и свещите (на 45 000 км). Инжекторите също нерядко отказват още след умерен пробег от порядъка на 30-35 хиляди километра, а никак не са евини. Ще разпознаете проблемите с тях по влошеното ускорение и видимите черни следи по ауспуха и задната броня от неизгорялото гориво.