Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм. Но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни. В тази класация от две части ви представяме десет от тях, произвеждани основно между 2000 и 2010 година, които се ползват с най-добра репутация за издръжливост.
Първата част на класацията можете да видите тук. Ако смятате, че има какво да се добави към този Топ 10, споделете ни в коментарите.
10-те най-надеждни Common Rail дизела - II част (ГАЛЕРИЯ):
5. Mercedes 2.2 CDI
Това дори не е един двигател, а цяло семейство дълговечни и с внушителен ресурс агрегати от Mercedes. Има ги във варианти с по 4, 5 и 6 цилиндъра - с кодове OM611/OM646, OM612/OM647, OM613/OM648. Пръв от тях се появи 4-цилиндровият ОМ611, който през 1998 замени стария OM604 с атмосферно пълнене.
Можете да го срещнете като 2.1 CDI и 2.2 CDI - не се притеснявайте, и двата показателя са верни. Просто в един момент Mercedes намали работния обем с нищожните 3 куб. см и от 2151 той стана 2147 куб. см.
Това дори не е един двигател, а цяло семейство дълговечни и с внушителен ресурс агрегати от Mercedes. Има ги във варианти с по 4, 5 и 6 цилиндъра - с кодове OM611/OM646, OM612/OM647, OM613/OM648. Пръв от тях се появи 4-цилиндровият ОМ611, който през 1998 замени стария OM604 с атмосферно пълнене.
Можете да го срещнете като 2.1 CDI и 2.2 CDI - не се притеснявайте, и двата показателя са верни. Просто в един момент Mercedes намали работния обем с нищожните 3 куб. см и от 2151 той стана 2147 куб. см.