IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-надеждни дизелови мотори с Common Rail - I част

От пионера Fiat до Nissan, тези агрегати могат да прослужат дълго и без излишни разходи

Ако се съди по статистиката за регистрациите на МВР, цели 47.5% от автомобилния парк в България е на възраст над 20 години, и още около 25% - между 15 и 20 години. Това е рекорден показател в ЕС, и чест повод за хора с определени нагласи да се вайкат колко сме зле (друг въпрос е, че заради липсващата система за претопяване на стари коли МВР още води на отчет безброй машини, гниещи от десетиетия по задните дворове).
 
  
Common Rail, дизел
Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм, но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни
  
    
Но срамно ли е наистина да се карат стари автомобили? Много малко са страните по света, в които автопаркът е преобладаващо нов. В Европа има много страни, където над 20-годишните коли са мнозинство: такива като Испания или като новото икономическо чудо Естония. Дори в богата Финландия делът на над 20-годишните е цели 25 на сто. Освен това средната възраст на автопарка в Европа расте от година на година - директен ефект от затягането на екологичните норми, което вдигна цените на колите драстично в последното десетилетие. И отново доказа какво се случва, когато чиновници решат да налагат технологични решения.

Ясно е, че автомобилите, произведени между 2000 и 2010, ще са основната част от българския автомобилен пазар в близките няколко години. Затова ще ви  предложим една класация на най-надеждните бензинови и дизелови агрегати от тази епоха. И ще започнем с дизелите.
 
Втората част на класацията можете да видите тук.
  
  
10-те най-надеждни Common Rail дизела - I част (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #25
    1 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До тук само скапани мотори, очаквам от 1-во до пето място да видя поне 6 и 8 цилиндрови дизелови мотори.
  • #24
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Джаки ( преди 2 седмици )
    Няма по надежден съвременен дизел от жтд то на фиат алфа, немци, френци и японци, може и да могат, но да не искат да достигнат подобен резултат
  • #23
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Kick ( преди 2 седмици )
    Най здрав дизел е на алфата, но 1.9, 2.4 имат проблем с главите, особено 200к.с
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Хо хи ( преди 2 седмици )
    Нов внос от Дойчия викАш)))))
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Борис ( преди 2 седмици )
    Хайде да не говорим за рено.....2.0 дизел.....миналия месец основен ремонт на 145000 км .Рено Трафик карано и обслужвано в Германия
  • #20
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Луд ( преди 2 седмици )
    Е вие показахте най-големите ***, с изключение на Алфа Ромео. Само jtd е читав дизел от тук показаните. А не това дето сте сложили несан-рено двигател и киа-хюндай е направо смешно.
  • #19
    7 rate up comment 21 rate down comment
    Брандо ( преди 2 седмици )
    Най - добрите са на Мерцедес ! Другите само се пъчат !
  • #18
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Наблюдател ( преди 2 седмици )
    Стига сте се заигравали със старите коли. И тъпите сравнения с другите страни. Тук сме си такова племе. Племето със преобладаващо стари коли. И преобладаващо крадливи управници.
  • #17
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    1.6 на PSA е може би най-трошливия мотор в света! Думи нямам! Всеки втори чупи колянов вал, супер капризен, скъпи части,.... Няма още изкарал 100 000 км.без шлайф. Пежо ги съдят за него.
  • #16
    10 rate up comment 4 rate down comment
    baba.jga ( преди 2 седмици )
    ПСА 1.6 е най-еластичният и най-икономичен дизел с безпроблемна работа поне 350-400 000 км. Супер лесен за обслужване двигател. Поради тази причина към 2021 г този двигател продължава да съществува....само са му махнали едни 60 куб. заради екологията! *** класация! За Фиата JTD съм съгласен и донякъде за D4D, другото е измишльотина!