Едно от подразделение на природозащитната организация Грийнпийс публикува резултатите от годишно проучване, оценяващо усилията на производителите на автомобили да се декарбонизират и да преминат от изкопаеми горива към електрическа енергия.
Експертите класираха производителите на автомобили по отношение на екологичността на техните модели. Освен това, за да спечели високи оценки, една компания е необходимо напълно да изостави двигателя с вътрешно горене в полза на електрическите задвижване. Компромисно решение под формата на хибридни електроцентрали не печели почти никакви точки.
Най-ниска оценка от природозащитниците получава японския производител Suzuki – 3,2 точки от 100 възможни. В гамата на компанията няма нито един електрически автомобил, а само хибриди от различни видове. Освен това в сравнение с 2022 г. ситуацията изобщо не се е променила. Изглежда, че електрическите автомобили не се вписват в цялостната концепция на Suzuki за производство на достъпни и надеждни автомобили.
Еколозите също дават ниски резултати на други японски марки. Toyota получи само 11,9, тъй като не бърза да премине към електрически автомобили (само +0,24 спрямо данните за 2022 г.), Nissan - 13,9 (+2,98%), Honda - 14,7 (+0,67%).
В същото време китайските производители на автомобили полагат сериозни усилия. През годината концернът Great Wall е подобри представянето си с 9% - до 10,8 пункта, а Chang an – с 11,5% - до 12,5 пункта. SAC спечели 31% през годината, което му позволи да пробие в челната тройка, набирайки 35,3 пункта.