IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Опитът за пестене на пари може да убие двигателя

Карането на по-висока предавка заради по-нисък разход често не е оправдано

Ако карате кола с ръчна скоростна кутия, струва си да знаете за опасността, която се нарича "задушаване на двигателя". Това се случва, когато водачът се опитва да ускори на твърде висока предавка, вместо да превключи на по-ниска предавка навреме. При такива условия двигателят работи на границата, без да получава необходимия въртящ момент, което създава прекомерно натоварване на неговите компоненти.


скорости


На пръв поглед изглежда, че икономията на гориво оправдава шофирането на високи предавки, но това е измамно усещане. Всъщност по време на напрегната работа при ниски обороти двигателят работи в условия на детонация, прегряване и налягането в цилиндрите се повишава до критични стойности.

Буталата, цилиндрите и пръстените са особено засегнати - маслото губи свойствата си, образуват се въглеродни отлагания и въглеродни отлагания, които в крайна сметка водят до износване. Една от най-сериозните последици е, когато газовете от горивната камера се разбият в картера, увеличавайки налягането и замърсявайки маслото.

Ако към това се добави влага, например по време на студен старт, се образуват киселини, които корозират стените на цилиндрите и частите на газоразпределителния механизъм. Резултатът е преждевременен основен ремонт на двигателя, намаляване на компресията и увеличаване на разхода на гориво.

Как да избегнем? Това е просто - научете се правилно да усещате момента, в който двигателят става тежък. Когато ускорявате, използвайте по-ниски предавки, за да осигурите точното количество сцепление. Най-високите предавки са подходящи само за равномерно шофиране на пистата. Ако трябва да ускорите рязко, не бъдете мързеливи да пуснете предавката надолу. Това ще спести двигателя и ще помогне за спестяване на пари в дългосрочен план.

Грешките при избора на предавка са често срещана причина за скъпи ремонти. Но всичко се решава чрез прости умения за правилно превключване.


0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    abc ( преди 4 месеца )
    Да, и аз забелязвам, че на по-новите автомобили индикацията за смяна на предавките подканя за преминаване на по-горна предавка твърде рано, при много ниски обороти. Производителите го правят от желание да "докажат", че могат да докарат нисък разход. Но това е особено опасно на "съвременните" бензинови мотори с малък обем и турбина. Турбиниран бензинов мотор на ниски обороти и да му подадеш рязко газ създава условия за детонации. Отделно са и останалите неблагоприятни за мотора условия.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Имаме 19 годишна Тойота Авенсис, която няма да се съгласи с горната статия. Единственият. момент, в който ниските обороти. са проблемни, е при изкачване, особено ако има някой бавен пред теб - пренатоварен камионс или трактор. Колкото за ремонтите - на тоя двигател само се сменят свещи и един път го разпарчатоахме, да видим, дали всичко е наред, както и да му. направим едно хубаво почистване. Има поне ОЩЕ 200 000 км, отгорен ан 340-те хиляди, които е минал.
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 4 месеца )
    Всички съвременни автомобили имат функция,която те подканя със съобщение на таблото да преминеш на по ниска/по висока предавка.
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Има пестеливост и пестеливост и много често прекланета пестеливост накрая излиза скъпа.