IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-евтините автомобили за поддръжка

Изборът на грешна марка може да излезе доста солено, показва проучване

Цената на автомобила, независимо дали цялата сума или месечните лизингови вноски, както и разходите за гориво и различните застраховки, ни помагат да се ориентираме дали можем да си позволим новата кола, която обмисляме да купим. Не всеки осъзнава обаче, че тепърва ще се сблъска със сериозни разходи за поддръжка, които ще растат правопропорционално на възрастта на автомобила.


Cars


Ново проучване на американската компания Consumer Reports ви позволява да прецените кои марки автомобили ще бъдат най-скъпи за експлоатация и кои, напротив, не изискват почти никакви разходи. При събирането на информация анализаторите интервюираха собственици на автомобили за различните им разходи като смяна на масло, течности и гуми, както и тези за отстраняване на проблеми, които не са свързани с пътни инциденти.

Резултатите от проучването са следните: собствениците на най-скъпата за поддръжка марка са похарчили $15 000 повече за 10 години от тези, които са използвали автомобил с най-ниски експлоатационни разходи. Лидер в рейтинга е Tesla с резултат от $4035. Второ място - с по $4900 си поделят Buick и Toyota, но най-зле сред 30-те марки се оказа британският Land Rover с умопомрачителните $19 250.


Cars


Интересното е, че марките не винаги поддържат една и съща позиция в таблицата за период от 10 години, отчасти защото някои предлагат по-дълги сервизни интервали. Например, Volkswagen е третата най-достъпна марка за първите пет години, но след това пада на 15-то място.

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 час )
    Опел Кадет 1.3 . Само караш. Даже и ангренаж да скъсаш, вадиш от багажника друг, купен за 15 лева и го нанизваш на мястото на скъсания....
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 часа )
    ГАРАHТИРАHO: Зa 21 дни щe пpaвитe жecтoк CEKC като пopнoзвeзда - ще увeличите тpайно пeниcа си със 7 см и ще започнете да получавате еpeкция за 3 секунди и твъpдa кaто cтомaнa, кoлкoтo дълго иcкaте!---- https://cia.sh/stilmen
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 9 часа )
    До 5 - да бе, а шефът ти от кой взима пари?!? Така е само ако ти си шефът и подчинените ти ги изкарват :-)
  • #5
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    най изгодна е подръжката на служебния автомобил тикаш палиш и само караш
  • #4
    5 rate up comment 11 rate down comment
    От село ( преди 15 часа )
    А поддръжката на Lada е по-скъпа от на Porsche , щом въобще я няма в класацията...
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 15 часа )
    Винаги са ми изглеждали подозрителни проучвания които "интервюираха собственици на автомобили за различните им разходи като смяна на масло, течности и гуми, както и тези за отстраняване на проблеми" - питат ги колко са похарчили и те си пазят всички сметки?!? Това е класация за САЩ и е нормално европейските фирми да са по-скъпи - карат частите от Европа. Някой марки имат заводи в САЩ, но те май само сглабят. Странни са разликите м/у отделни марки в един концерн като Линкълн и Форд
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 16 часа )
    Корейките бяха евтини и бяха евтини за подръжка, моят стар Стоник когато го взех 2018 за 30к обслужването за 10 години излизаше 3к лева общо. Сега един добре оборудван Спортидж минава 100к, а същият в Корея дълга база е 30к долара.
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 16 часа )
    Мен повече ме впечатлиха близките разходи на Хюндай/Киа и Хонда, Мазда. Да го броя ли, че корейците са догонили като качество, че искат същите пари? Помня РИО 3 когато излезе и годините със сериозни отстъпки. Някак си не мога да свикна с концепцията всички да се борят за почти премиум имиджа.