IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се крие зад жълтата лампа EPC?

Собствениците на модели на VW Group често се сблъскват с този проблем

През зимата шофьорите на автомобили Volkswagen, Skoda и Audi често се сблъскват с един проблем - активиране на жълтата лампа EPC (Electronic Power Control) на таблото. Това показва нередности с електрониката на двигателя, които изискват внимание. Но защо EPC грешката се появява по-често през зимата и как да избегнете проблеми?



Основната причина, поради която EPC е включен, се дължи на неизправности в електронните системи на автомобила. Сред често срещаните фактори са:

Неизправности на сензора. Проблемите с температурата на охлаждащата течност, с положението на дросела, със сензорите на коляновия или на разпределителния вал често се влошават при студено време.

Замръзване на конденз и замърсяване на филтъра. Водата, натрупана в горивната система, може да замръзне при ниски температури, влошавайки потока на горивото.

Неизправност на системата за запалване. Замръзването увеличава натоварването на свещите и намотките, което може да причини нестабилна работа на двигателя.

Изгорели крушки. В съвременните автомобили дори нещо толкова малко като дефектен фар може да причини EPC грешка.

През зимата тези проблеми се задълбочават поради силните температурни промени, които влияят на работата на електрониката и механиката на автомобила. Ако EPC лампичката светне, колата обикновено преминава в режим на куцане. Това означава, че мощността на двигателя ще бъде ограничена, скоростната кутия може да спре да превключва и разходът на гориво ще се увеличи.

Въпреки че жълтата светлина не изисква да спрете незабавно, продължаването на шофирането може да влоши проблема. Ако двигателят е нестабилен или колата губи мощност, по-добре е да спрете и да потърсите помощ.

Диагностиката е първото нещо, което трябва да направите, когато възникне EPC грешка. Ранното идентифициране на причината може да предотврати сериозни щети. Например, подмяната на дефектен сензор за температура на охлаждащата течност ще струва сравнително марка сума, докато докато прегряването на двигателя поради игнориране на проблема ще изисква скъпи ремонти.

За да се предотврати възникването на EPC грешки през зимата, експерти препоръчват използването на висококачествено гориво, което ще сведе до минимум риска от замръзване на водата в системата, както и редовна проверка на състоянието на горивните филтри и запалителните свещи.

Също така, не слушайте псевдоексперти, които твърдо вярват, че през зимата трябва да започнете да шофирате веднага след стартиране на колата - винаги трябва да затоплите колата преди шофиране, особено при силни студове.

EPC грешката не е просто жълта светлина, а важен сигнал, че колата трябва да се провери. Редовната диагностика и вниманието към състоянието на машината ще помогнат да се избегнат внезапни повреди през зимата. Ако искате вашият Volkswagen, Skoda и Audi да ви служат надеждно дори и в студено време, реагирайте своевременно на всички сигнали на автомобила.

0 от 500
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    С риск да си навлека лошите коментари. Купих си чисто нов ФВ дизел през 2014, с ДСГ 4х4 за 10 години до сега съм имал само един проблем с електрониката - някакъв датчик на температура и перката на вентилатора винаги се включваше на макс. Това беше преди 3-4 години. Смяната беше около 200 лв. Отделно една подгревна свещ на 7 мата година. Това са всичките проблеми по електрониката, нямам гараж.
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    иван ( преди 1 месец )
    Режим на куцане...