IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да решите проблема със слабите фарове

Няколко съвета, особено актуални през настъпващия зимен сезон

Зимният сезон е не само студ, валежи и хлъзгави пътища, но и кратък светъл ден, който се скъсява още повече от прехода към зимно време. Правилното отношение към фаровете ще помогне на водача да преодолее дискомфорта и да повиши безопасността на движението.


фарове


С други думи през зимата за шофьорите винаги е готов пълен набор от обстоятелства, които усложняват видимостта - снеговалеж, дъжд, мъгла се допълват от здрач. Ето защо, за да преминете безопасно есента и зимата, е важно да обърнете внимание на правилната работа на светлините на автомобила. Експерти ни помагат със съвети за избягване на опасни ситуации и инциденти през тъмния сезон.

Значението на правилното осветление през зимата

Според европейската статистика дефектите в автомобилната осветителна система за последните няколко години са на трето място сред техническите дефекти, довели до инциденти с жертви. Според официални германски данни през 2023 година всеки четвърти автомобил има лошо осветление. Експертите по сигурността припомнят, че през зимните месеци особено страдат пешеходците заради проблеми с осветяването на пътя с фарове, тъй като след свечеряване рискът водачите не ги виждат.

За да останете видими за пешеходците и останалите участници в движението, е необходимо фаровете и стоповете ви да са винаги в изправност. Само по този начин те могат своевременно да осветляват потенциалните препятствия и заплахи по пътя. Правилното осветление значително намалява риска от извънредни ситуации, особено при шофиране в селски райони или при трудни метеорологични условия.Ето и съветите на специалистите.

1. Редовни проверки. Фаровете трябва да са правилно регулирани, за да осветяват пътя и да не заслепяват насрещно идващите водачи. Настройките на фаровете трябва да се проверяват редовно с апаратура в сервиз.

2. Почистете светлините. Мръсотията по фаровете и задните светлини не винаги се забелязва от водача навреме, но води до намаляване на работата на осветителните устройства. Проверявайте редовно чистотата на вашите фарове, особено през зимните месеци.

Мръсотията, снегът и кишата могат бързо да образуват филм върху стъклото на фаровете, който всъщност се отстранява много лесно - основното е да имате влажна кърпа. Но не трябва да почиствате осветителното оборудване "на сухо", защото оставя драскотини по него, което се отразява на качеството на осветлението. Експертите съветват и при нужда да полирате матирани или надраскани фарове.

3. Сменете дефектните крушки: Дефектните или стари и неефективни крушки трябва да се сменят незабавно. Уверете се, че крушките, които купувате, за да замените старите, съответстват на стандартните крушки по вид и мощност и са одобрени за използване по обществени пътища. Съвременните високо ефективни халогенни и LED лампи са не само по-ярки от своите предшественици. Те осигуряват повече светлина, като по този начин подобряват видимостта и помагат на водачите да реагират по-бързо на опасностите по пътя.

4. Използвайте специални халогенни крушки тип All Season. Крушки, специално проектирани за лошо време, особено зимата, са готови да осигурят на водача оптимална видимост при всяко време. Те имат специално интерферентно покритие, благодарение на което светлината преодолява такива препятствия като мъгла, дъжд и снеговалеж. All Season крушките ще бъдат полезни за тези, които често шофират при трудни метеорологични условия.

5. Използвайте фарове за мъгла. Фаровете за мъгла стават незаменими при гъста мъгла или снеговалеж, защото осветяват пътя по-ефективно и значително подобряват видимостта. В същото време фаровете за мъгла не трябва да заслепяват другите участници в движението, така че те трябва да се включват само при условия на ограничена видимост поради лошо време - в противен случай това може да доведе и до глоба.

Когато видимостта е намалена до 50 метра в мъгла, скоростта до 50 км/ч се счита за безопасна. Именно при такива обстоятелства е препоръчително да включите и задния фар за мъгла, тъй като при по-добра видимост светлината му може да заслепи шофьорите отзад.

В заключение

Модерните фарове и задни светлини осигуряват надеждно осветление с минимална поддръжка, ако използвате качествени крушки от водещи производители и правилно регулирате светлинния лъч. Благодарение на това, дори при трудни зимни условия, вашият автомобил ще бъде готов за безопасни и уверени пътувания.


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Гатю ( преди 2 седмици )
    Не помня някога да са ми проверявали фаровете на ГТП
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    gen10 ( преди 2 седмици )
    Дъра, дъра и нищо съществено, *** статия
  • #5
    31 rate up comment 1 rate down comment
    истината ( преди 2 седмици )
    На техническите прегледи никой не връща коли за заслепяващи фарове. Полицаите хрантутници също не си гледат работата.
  • #4
    35 rate up comment 0 rate down comment
    Идиотите ( преди 2 седмици )
    Всяка трета кола заслепява или с криви фарове или с ксенон, който е сложен на обикновен фар.
  • #3
    22 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    На всички съвременни бангии, след 5-10 години работа им "прогарят" рефлекторите и лещите, защото са пластмасови. Лещите се закрепят с полиране, обаче рефлекторите няма шанс да бъдат оправени. Дори самото разглабяне да стигнеш до рефлекторите е тегаво, защото фаровете са запечатани със силикон и не са предвидени да се разглобяват. А нов читав фар дори и за нещо дърто може да удари 1000лв като стой та гледай.
  • #2
    24 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Като за начало, на всички коли с десен волан дса им оправят фаровете , защото при тях левия фар свети по-виско и по-силно спрямо колите с десен волан- при тях е обратно и тогава да говрим за останалите неща.
  • #1
    39 rate up comment 3 rate down comment
    ВЪЗМУТЕН ( преди 2 седмици )
    Проблема е не в слабите фарове а в ЗАСЛЕПЯВАЩИТЕ НАСРЕЩНИ ФАРОВЕ. Това е причината за много от катастрофите през тъмната част на денонощието. Удивително е обаче , че това не прави абсолютно никакво впечатление на българските полицаи, а после се чудим защо черната статистика постоянно расте. Както се проверяват грайферите на гумите така трябва да се проверяват и фаровете дали са ЗАСЛЕПЯВАЩИ.