IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кога е време да се разделите с колата си: 5 предупредителни знака

Ако поддръжката започне да изяжда семейния бюджет, моментът за продажба е дошъл

Колата ви започна ли да изяжда бюджета ви, да е капризна и да изисква все повече внимание? Може би е време да се разделите с нея. Някои признаци показват, че колата вече не е рентабилна или безопасна за работа. Взимайки предвид мнението на доказани експерти акцентираме на пет основни причини, които показват, че си струва да се помисли за продажба на личния си автомобил.


продажба
 

1. Ремонтите изяждат всички средства

Когато поддръжката стане редовна и скъпа, а цената на резервните части е сравнима с почивка или семеен месечен бюджет, трябва да се замислите. Или с други думи, ако годишната инвестиция надвишава 20-30% от пазарната стойност на автомобила, препоръчително е да се помисли за подмяна. Това е особено важно в случай на сериозни повреди – например, автоматична трансмисия, двигател или съединител.

2. Корозията разяжда каросерията

Ръждата по праговете, арките или дъното не е само козметичен проблем. Ако металът е силно износен, колата може да не премине технически преглед. Освен това, ремонтът на каросерията и антикорозионната обработка могат да струват доста пари, особено ако конструктивните елементи са повредени. А и не на последно място, колата става опасна при евентуален удар.

3. Автомобилът вече не отговаря на вашите нужди

Вече имате деца, променили ли сте местожителството си или сте започнали да пътувате повече? Тесният интериор, ниският просвет и липсата на удобства като климатик или автоматична скоростна кутия правят пътуването изморително. Ако колата ви е престанала да бъде асистент и се е превърнала в източник на дискомфорт, е време да потърсите замяна.

4. Ниско ниво на сигурност

По-старите модели често нямат основни системи за безопасност. Липсата на ABS, ESP, въздушни възглавници и нормално сервоуправление е сериозна причина за безпокойство. Съвременните употребявани автомобили вече имат много по-високо ниво на защита още в базовото си оборудване.

5. Колата е остаряла

Ако интериорът мирише на минало, нищо не работи от първия път и липсват основни удобства (отопляеми седалки, сензори за паркиране, мултимедия), това е знак, че колата вече не отговаря на съвременните изисквания. Шофирането се превръща в предизвикателство, а не в удоволствие.

Кога не си струва да се разделяте с колата?

Ако колата е надеждна, лесна за поддръжка и все още отговаря на вашите нужди, няма нужда да бързате да я продавате. Особено ако бюджетът ви е ограничен и транспортните задачи се решават безпроблемно.

    


 

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #8, тя и мойта е нова, ама явно е за изхвърляне, щото е с ръчни скорости няма отопление на седалките.
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    vigggo ( преди 1 месец )
    Нормално.Ако е японска бързоходна тоалетна, особено мазна,след 10 години няма прагове, вежди и други такива дреболии.Затова бързо на скрап.
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    А влагането на пари в ремонти на стара кола,какво е? Колкото и пари да влагаш, колата си остава стара.Опрявяш едно,чупи се друго край няма.Изборът си е твой.
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    #7 ( преди 1 месец )
    Точно пък "влагането" на пари в кола си е тотална разсипия. Особено днес, с това качество на практически всичко в автомобилите, цените на гуми, каско, маско и какво ли не... Това не е влагане, да ме прощаваш.
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Кеф цена няма,месечната вноска ми е 600 лева.Ти си карай таралясника и прави ремонти щом ти харесва.Сменям колата преди да започнат скъпите ремонти.До десетата година минавам само с обслужване филтри, масло, ремъци.
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    На стара кола можеш да направиш пълен основен ремонт за под 3000лв. А на нова кола само дюзите и не можеш да смениш за толкова! Взел си я на изплащане и всеки месец даваш по една торба пари.
  • #8
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Затова купувам нова кола и я сменям на 10 години.Скъпите ремонти започват след десетата година.
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да изядеш и изплюскаш пари, които можеш да вложиш в колата е разсипничесво.
  • #6
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Зависи от колата - ако е Тойота, на 15 години е тамън разработена. Ако е немски дръгел, над 8 годишен вече е за скрап.
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Заради тази народопсихология от 16 години си купувам само нови коли. Ако почетеш малко по форуми и не взимаш кола на годината/двигател на годината може да си спестиш много главоболия. И да срока на експлоатация е поне 9 години за да не фалираме финансово.