IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственикът вече няма да притежава колата си?

В Европа се обсъждат нови начини на продажба на автомобили

Традиционният бизнес-модел за продажба на автомобили е на път да се промени. Това, което досега беше обичайна практика – клиентът купува колата си от търговеца и тя става негова, се оказва пречки на новите стратегии за екологична устойчивост и опазване на околната среда, твърди консултанската компания Berylls.


покупка на автомобил


Причината е, че сегашният начин на продажби инхибира (забавя или предотвратява) рециклирането на превозните средства, което е част от стратегията на автомобилния производител. Той трябва да представи план, в който е посочен екологичния отпечатък на колата от началото на нейното производство до края на нейния живот, тоест до рециклирането.

В същото време собственикът на автомобила няма как да даде старата си кола на производителя, защото той няма права върху нея. От него обаче се изисква автомобилът да бъде унищожен с минимално въздействие на околната среда. Затова по предложение на „зелените“ в Европа се обсъжда нов модел на продажба, при който автомобилите няма да стават собственост на потребителя, а остават на производителя.

В този случай обаче плащането към производителя трябва да бъде в пълен размер, срещу което той ще осигурява бизнес-модел от типа „Автомобилът като услуга“, категорични са еколозите, които настояват 95% от всички компоненти на превозното средство да бъдат повторно използвани или рециклирани.

Идеята е автомобилната индустрия да намали въглеродния си отпечатък и потреблението на ресурси е една от най-важните неща да постигане на този резултат. Тук ключов е достъпът на автомобилния производител до превозното средство в края на експлоатационния му живот. Без това да бъде осигурено, всички взети решения са безсмислени.

Големият проблем е, че много автомобили, които са изчерпали ресурса си, се изнасят в трети страни и продължават да се използват там до последно, а след това там и се изхвърлят по неекологосъобразни начини.


0 от 500
  • #72
    7 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 година )
    Зелените са психично болни и откровени престъпници.Доре дошли в робовладелския строй.Първо електробангии, сега и тая блестяща идея.Някой замислял ли се е , че елбараката могат да я блокират насред пътя, да не говорим , че нямаш свободата да идеш където искаш.И за капак дигиталните пари дето могат да изчезнат, ако пикаеш накриво
  • #71
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Видовден ( преди 1 година )
    Да Ви е честит Новия световен ред.
  • #70
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Експерт ( преди 1 година )
    Тази стратегия е голяма глупост! Ако стане реалност тогава автомобилът трябва да се ремонтира и обслужва от производителя, а докато това тече да бъде заменен с оборотен от същата марка и модел. Ако това не бъде предложено на клиента, производителите ще изгубят голям дял от продажбите си и ще банкрутират. ,,Зелените" които са направили предложението трябва да им стане ясно, че клиентите диктуват бизнеса и производството.
  • #69
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А в Америка си карат камионите и никой не им забранява какво да правят,или това важи под техен натиск за Европа?
  • #68
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Коооо ко ко ко ( преди 1 година )
    Отка ... чалки
  • #67
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Хайл ( преди 1 година )
    Убий "еколог" за да спасиш ЖИВОТ...Същото важи и за веганите-изядоха тревата на зайците и горките зайчета от глад умират
  • #66
    35 rate up comment 1 rate down comment
    Ония ( преди 1 година )
    Това е идеята да не притежаваме нищо и да сме роби и се прокарват по крайни закони всяка година.Задължителни ваксини,собственост да нямаме ,слушам ся че и с насекоми и други такива искат да слагат в храната,джендърски извращения разни абе край немаа
  • #65
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По принцип такъв модел си е много добър, но за съжаление не е за нас. Както ви е казал ***, в цяла Западна Европа процедират с такива лизинги. За 5 години плащат половината стойност на колата и после вземат нова. За коли по 50 000 евро вноските са по 400 евро на месец (има ограничение в километрите - примерно 10 000 на година, повече километри - по-голяма вноска). За съжаление вече няма кола дето да става за нещо и да е под 60 к лв. А за нас абонамент от 700 лв е немислим.
  • #64
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Барба Ганьо ( преди 1 година )
    Е , нема такива пустиняци като тиа джендъре !!! Да бегаме бръзо от фаш'исткиот СЕ , оти отиваме на умирачка ....
  • #63
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Шофера ( преди 1 година )
    *** !!!!