Германският производител Audi продължава с офанзивата си, като след премиерите на нови A4, A5, Q5 и A6 дойде ред и на Q3. Компактният SUV е един от най-важните модели на марката, като от 2011 година насам са продадени 2,5 млн бройки. И сега излиза неговото трето поколение, което поднася няколко изненади във всички отношение.
Поне на пръв поглед дизайнът на новото Q3 представлява успешна комбинация от предишното поколение, новото Q5 плюс малко от новото A6 Avant отзад. Този стил определено би трябвало да се хареса на феновете на марката, като за това помага и липсата на липсата на пластмасови лайсни, които да подчертават арките на колелата.
С дължина от 4,53 метра, моделът от новото поколение е с четири сантиметра по-дълъг от предшественика си, като увеличението е особено забележимо отпред. Както широчината (1,86 метра), така и височината (1,58 метра) остават непроменени.
От Audi особено се гордеят със своите цифрови матрични LED фарове и първото използване на така наречения micro-LED модул, който при широчина от приблизително 13 милиметра съдържа 25 600 микро-светодиода. И неговата задача е не само да осигурява добро осветление, но е и тясно свързан със системите за подпомагане.
Цифровите LED дневни светлини се състоят от 23 сегмента от всяка страна. Системата може да проектира цифрови предупредителни функции върху пътя, като например символ на леден кристал при скорости от 70 км/ч или повече, като предупреждение за хлъзгави условия. Отделни функции на цифровите матрични LED фарове могат да бъдат деактивирани и чрез системата MMI.
Отзад има предлагани като опция цифрови OLED светлини, както и непрекъсната светлинна лента и (когато фаровете са включени) осветени пръстени на Audi. Оборудването S-Line предлага диференцирани предна и задна броня. Всички приставки се предлагат в черен цвят. Вече има ново матово покритие, наречено „Madeira Brown“. Безплатният цвят е „Arkona White“. Audi предлага стандартно 17-цолови джанти, като максималният възможен размер е 20 цола.
Багажникът побира от 488 до 1386 литра багаж. Задната седалка е регулируема по ъгъл и може да се мести стандартно по дължина. Ако се постави напълно изправена и се премести напред, са възможни 575 литра. Теглителната способност е до 2100 кг.
В кокпита откриваме както хоризонталната ориентация, така и големите дисплеи от най-новите иновации на Audi. 11,9-инчовият дигитален кокпит и 12,8-инчовият сензорен екран са леко извити към водача и се сливат в едно цяло. Оставени са и няколко истински бутона, докато качеството на материалите и изработката също е значително подобрено в сравнение с A5. За първи път може да се поръча акустично остъкляване за предните странични прозорци.
Новият блок за управление на волана е много интересен. Класическите лостове на кормилната колона вече не се предлагат, като това осигурява повече място за съхранение в централната конзола. Лявата повърхност контролира функциите на осветлението и чистачките на предното стъкло, дясната служи като лост за превключване на предавките.
Ключовата дума при двигателите е „производителност“. За разлика от изградения на същата платформа, Cupra Terramar, който също слиза от производствената линия в Гьор (Унгария), новото Audi Q3 се предлага и с дизелов двигател. Той е с обем 2,0 литра, като развива 150 к.с. и 360 Нм. Задвижването е предно, а скоростната кутия - 7-степенна трансмисия с двоен съединител (S tronic).
Клиентите на Q3 имат по-голям избор, когато става въпрос за бензинови двигатели. Започва с 1,5-литров двигател със 150 к.с., 7-степенна S tronic скоростна кутия, мек хибрид и система за деактивиране на цилиндрите. Двигателите предлагат 2.0 литра работен обем и задвижване на всички колела Quattro с 204 к.с. (320 Нм) и 265 к.с. (400 Нм). Тук се използва и 7-степенната S tronic скоростна кутия.
Plug-in хибридът е задължителен. Името му е „e-hybrid 200 kW“, в съответствие със системната му мощност от 272 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Това задвижване е познато от A3. Може да се зарежда бързо с до 50 kW постоянен ток, а високоволтовата батерия може да побере 25,7 kWh бруто (19,7 kWh нетно). Очаква се новият Q3 да може да изминава до 120 км в изцяло електрически режим.
В допълнение към стандартното окачване, ценовата листа включва и спортното окачване, както и адаптивното окачване с двуклапанно управление на амортисьорите. Предлага се и пълен набор от асистиращи системи, сред които е „адаптивени асистент за шофиране плюс“ или накратко AFA. Той поддържа може да подпомага смяната на лентата при скорости от 90 км/ч до 210 км/ч.
Новият асистент за движение на заден ход в Q3 може да запомни разстояние от около 50 метра при скорост под 35 км/ч и да се движи самостоятелно на заден ход със скорост от около десет км/ч. Като цяло, Q3 може да запомни до пет маневри за паркиране.
Новото Audi Q3 ще излезе на пазара през октомври, но поръчки ще се приемат още в края на месеца. Базовата цена за бензиновия двигател със 150 к.с. в Германия е 44 600 евро, което е с 3300 евро повече от преди. Тук обаче трябва да се сравни точното стандартно оборудване. Plug-in хибридът започва от 49 300 евро.
Още снимки на новото Audi Q3 - вижте в галерията: