IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японските марки са най-слабо ангажирани в борбата за климата

Само три компании произвежат достатъчно екологични превозни средства

Японските производители на автомобили са едни от най-твърдо противопоставящите се на правителствените политики в областта на климата, а най-зле от тях се представя Toyota, която отново беше идентифицирана като автомобилната компания, бореща се най-силно срещу законите, които въвеждат тавани на емисиите на парникови газове и задължават производството на електрически превозни средства.


Toyota


Марките с най-нисък резултат в новото проучване на политиката в областта на климата на мозъчния тръст InfluenceMaps са Suzuki, Mazda и Toyota. Според официалната информация те са се застъпвали за отслабване на политиките за климата в Австралия, Индия и САЩ и са насърчавали разхлабването на правилата.

Toyota открито се противопоставя на политиките, които подкрепят изцяло електрическите превозни средства като единствения път напред към здравословна околна среда, твърдейки, че доставката на налични материали за батерии прави хибридите по-добър вариант.

„Докато продажбите на електрически превозни средства продължават да растат в световен мащаб, отрицателното застъпничество от изостаналите автомобилни производители, особено в Япония, за защита на инвестициите им в замърсяващи технологии за двигатели с вътрешно горене, остава една от най-големите пречки пред научно обоснованата политика за климата“, каза Бен Юриев, директор на InfluenceMap.

Автомобилният производител получава най-ниската оценка - „D“, за ангажираност в политиката за климата, но не е сам. InfluenceMap установи, че много автомобилни производители измиват имиджа си, като лобират чрез индустриални групи като Алианса за автомобилни иновации в САЩ и Федералната камара на автомобилната индустрия в Австралия, като и двете успяха да разводнят наскоро обявените политики за климата в съответните им страни.

В резултат на това нито един производител на автомобили няма по-добър резултат от оценка „В“ според InfluenceMap, а ако пренебрегнете Tesla, никоя марка не е постигнала по-добър резултат от C. Междувременно според мозъчния тръст само три от 15-те анализирани компании са на път да произвеждат достатъчно екологични превозни средства за избягване на климатична катастрофа, като това са Tesla, Mercedes и BMW.

За да избегнат най-лошите вреди от изменението на климата, до 2030 г. поне 66% от превозните средства ще трябва да бъдат напълно електрически, да работят с водородни горивни клетки или да бъдат plug-in хибриди, твърди InfluenceMap. Въз основа на настоящите производствени тенденции само 53% от автомобилите в световен мащаб ще се впишат в една от тези категории до тази дата.

„Нестандартните планове за електрически превозни средства на производителите на автомобили и негативните стратегии за застъпничество водят до климатичната криза. Без незабавна промяна на скоростта от тях и техните индустриални асоциации за реформиране на ангажимента им в политиката за климата, те ще продължат да отслабват и забавят правилата за климата в световен мащаб, насочвайки света към ръба“, каза още Юриев.

0 от 500
  • #5
    13 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Почти колкото и почти екологични, нали така?Иначе все твърдиш,че никой не го интересува екологията когато се говори за електрички, нито купувачите, нито производителите,но се напиняш да драскаш глупости!Любимия ти Китай с толкова много продадени и произведение електрички да не би да дишат по-чист въздух?Или в още повече градове не могат ни слънце да видят директно ни звезди и луна!Замърсяването от коли в различните държави варира между 14 и 20% но иначе 100% фиксация върху колите!Що ли?
  • #4
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Ха-ха, Тесльофренчо, пак ли с лъжливите опорки? За първото тримесечие на 2024 Тойота е продала 975к хибрида срещу 367к Тесли. При това повечето Тесли са в Китай, където един електромобил има емисии колкото един хибрид. "Почти колкото", а? Нищо подобно, преднината на Тойота се увеличава.
  • #3
    3 rate up comment 14 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Глупаво оправдание и сравнение. Тези 25 милиона хибрида са за над 25 години, а вече Тесла продава електромобили почти колкото Тойота продава хибриди
  • #2
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Тойота с 25 милиона хибрида са спестили в пъти повече въглеродни емисии от Тесла с 6 милиона електромобила. Но какво ли значат някакви си факти за празните глави родили безумието "зелена сделка".
  • #1
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Само три компании произвежат достатъчно екологии превозни средства"!?!?