fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #97
    Гостенино ( преди 1 година )
    Ти да видиш! Вече съвсем се оплиташ в лъжи и опорни точки и няма разплитане. Я коментирай това свое изказване: Гост ( преди 1 ден )До 31.Това го има всеки телефон.Специално ли излезе да се разходиш,за да направиш клипа?Не можеш да броиш до 10.Кола произведена 2020,ще я купя 2030. "Да преговорим. Купуваш 10-годишни автомобили за пет до 10 000 лв и през 2030 година за тези пари ще си купиш кола произведена през 2020 и казваш че аз не мога да смятам? По мои изчисления 2030 ще си купиш от 201 ...
  • #96
    Гост ( преди 1 година )
    До 92.На т ъ п ли се правиш,офлюх.Цените на автомобилите се вдигнаха,Короната съм я купил преди това, тлупи.
  • #95
    До 88 ( преди 1 година )
    Тоест на месец при 6 000 км имаш над 1000 лв за гориво плюс 200 лв вноска общо 1200 лв на месец. При Тесла имаш средно около 300 лв за ток в комбинация с бързи и евтини зарядни, като първите години докато има безплатен ток дори много по-малко и 900 лв за изплащане на автомобила общо пак 1200 лв. За 4 г. разходите на двата автомобила ще са еднакви 57600лв, но ще си платил 9600 лв от цената на toyota-та и 43200 от цената на теслата. Кой ли ще е на печалба при продажба на четвъртата година?
  • #94
    Koko ( преди 1 година )
    Пълна глупост. 45 години карам всякакви коли и 99% от зареждането с бензин, или с дизел съм го правил до капачката. Никога не съм имал, или чувал за такъв проблем.От къде ви хрумват такива статии, или преводи.
  • #93
    Гостенино ( преди 1 година )
    Тъкмо си почнал с проучванията, колко струва най-евтината Тесла от 2019 година?
  • #92
    Гостенино ( преди 1 година )
    "Корола втора употреба 2019 г. струва 35600 лв,2014 г 21800 лв,цените са от сайта на Тойота,върнати от лизинг." Ама как така? Нали ти купуваше 10-годишни автомобили за цитирам : "Гост Купувам коли втора употреба в диапазона 5 до 10 к.лв.Електромобил втора употреба с скапана батерия за смяна,струваща повече от самия електромобил не купувам."Нали тези toyota бяха много евтини и чисто нови струваха 30 000, а 10-годишни струваха 5000? Или зависи от това за какво точно се правиш на най-глупавия ...
  • #91
    До долните ( преди 1 година )
    Най евтината Теслъ 3 е 46к евро в Европа тоест 92к лева горе долу 100к лева.
  • #90
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла за 50 000 и 20 000$ за нова батерия,не мерси.
  • #89
    Гост ( преди 1 година )
    До 87.Какво чакаш още?В мобиле.бг Тесли втора употреба има колкото искаш.Даваш акъл на хората,колко пари ще спестят,ама ти не щеш да си купиш.Защо пак двоен аршин,дънна рибо плос Ка?
  • #88
    Гост ( преди 1 година )
    Лизинговата вноска на Корола е между 200 и 300 лева на месец,зависи от първоначалната вноска и процента остатъчна стойност.Корола втора употреба 2019 г. струва 35600 лв,2014 г 21800 лв,цените са от сайта на Тойота,върнати от лизинг.Теслъ на лизинг няма,там се на дуп ваш за цялата сума накуп.
fallback
Последни