Toyota привлече вниманието на регулаторните органи Австралия заради телевизионна реклама на хот-хеча GR Yaris. Нейното излъчване беше забранено, тъй като не отговаря на стандартните за реклама на моторни превозни средства в страната.

В рекламата хот-хечът се е заснет в пустош, където шофьорът, с каска и състезателна екипировка, спира във въображаемо заведение за бързо хранене, наречено "Up'n Down Burgers", и небрежно поръчва бургер, пържени картофи и млечен шейк. Докато поръчката се подготвя, GR Yaris движи по чакълест път, като шофьорът дава здраво газ. Накрая той грабва пакета от служителя, докато прави впечатляващ скок.
След скока колата преминава към пристанище, където хлъзгавият от дъжд асфалт осигурява достатъчно сцепление за още пързаляне. Системата GR-Four с задвижване на всички колела получава своя момент, последвана от кратко движение на две колела, преди GR Yaris да завърши с странично спиране до GR86 и GR Corolla.

Какво се счита за опасно?
Тази поредица привлече вниманието на австралийските регулатори. След жалба за опасни шофьорски практики, беше решено, че рекламата нарушава Кодекса на Федералната камара на автомобилната индустрия (FCAI). В решението се отбелязва, че ако такова шофиране се извършва по обществени пътища, то почти сигурно би нарушило законите във всеки австралийски щат или територия.
Toyota отговори на решението, като посочи, че гамата на GR има истинска спортна история. Марката заяви, че рекламата е явно създадена да отразява "фантастично и нереалистично" рали-шофиране, изпълнявано от професионалисти по затворени пътища, в автомобили, които споделят ДНК с автомобилите Gazoo Racing със състезателни спецификации.

Производителят добави, че шофирането не е предназначено да показва реална безразсъдност, а по-скоро показва какво може да постигне способен шофьор при контролирани условия. японците твърдят, че GR Yaris е показан да прави точно това, за което е създаден.
Въпреки това, регулаторите наредиха на медийната агенция да премахне рекламата от излъчване. Клипът е свален от ефир, но остава достъпен в YouTube, където се радва на сериозен интерес.


1