fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #67
    анонимен ( преди 1 година )
    По 10л може да зареждат в градове като Каспичан, където годишният им пробег е около 1000-2000км. а
  • #66
    Абе долен ( преди 1 година )
    Що не вземеш да сравняваш ще тайкан че 300 000 лв и ще ти излезат по-добре сметките? Или направо минавай на Римак невера за милиони и сравнявай с toyota corolla на 20 години на гостенина за по-сигурно, че иначе съвсем не излизат сметките.Не осъзнаваш ли че сравняваме чисто нова Тесла за 50 000, която не зарежда на нощна тарифа или безплатно, а зарежда на 35 стотинки, с 20 годишна toyota corolla за 5 000 лв и сметките ти не излизат? Ами ако сравняваме с нова corolla или друг нов автомобил?
  • #65
    До долния ( преди 1 година )
    Чисто нова тесла 200бона и пак се връщаме на мойте сметки че разликата не 100 а ми даже 120-130 бона става избиване нямат а при теслата пак имаш ппдръжка да махнем филтрите а ми компютърните модули.Освен това на малко хора им е ясно че софтуера за управление на ел двг и батерията се ъпдейтва определено време после си чао като на компютрите пробвай да използваш някой Мак от 2008-*** или Уиндоус екс пи например
  • #64
    Bizon ( преди 1 година )
    Не е истина, който е написал това е!!!!!! боже мой думи нямам.Моля ви се..........
  • #63
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако през това време караш toyota corolla, при 30 лв на 150 км за четири години само за гориво ще си платил 58 000 лв плюс още 10 000 за 15-годишен автомобил. Като добавим и ремонтите за 300 хиляди плюс смяна на консумативи, ще си платил 80 000 лв, но ще притежаваш 20-годишен автомобил, който надали ще може да продадеш. Тоест ще ти излезе 30 000 лв по-скъпо да караш 20-годишен автомобил, вместо чисто нов. Ами честито на печелившите, пък нека онзи да е ***, че си е купил чисто нова Тесла!
  • #62
    До подолния ( преди 1 година )
    Тоест си с 24 бона пак назад
  • #61
    До долния ( преди 1 година )
    И кое са глопустите на теб ли да вярвяме или на физиката.Искаш да кажеш че батериите на теслЪ нямат максимален брой цикли на зареждане ли и че с един цикъл на зареждаме не изминават около 500км което е факт от сайта им ако те не знаят пробега кой да го знае.И колко цикъла на зареждане има според теб една теслЪ модел ес да чуйме?Какво си спестил за 320000км ще си спестил точно 25920лв от гориво ама си се бръкнал със стотачка бона отгоре чри първоначалната покупка 50 и 26 са ти 76 бона спестени
  • #60
    анонимен ( преди 1 година )
    Бензина ама има и газ за 80ст.
  • #59
    До 57 ( преди 1 година )
    Пълни глупости, пробвай пак! Ето ти малко статистика : Tesla публикува своя доклад за въздействието за 2022 г. и автомобилният производител актуализира своите данни за влошаване на батерията сега отчита 12% влошаване на батерията след 200 000 мили"Тоест след 320 000 км, пробегът вече няма да е 500 км, а само 440 км. След 4 години, при 6 000 км месечно ще се навъртени 290 000 км, като автомобилът може да бъде продаден за 50 000 лв и да бъде купен нов, който да спести нови 50 000 за 4г
  • #58
    До долните ( преди 1 година )
    Можем дс заключим че ел колите ще станат толкова масови колкото и яхтите.И колкото яхтите са заменили рибарските гемий толкова и ел колата ще замени двг.Доказано!
fallback
Последни