fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #247
    Костадинов ( преди 11 месеца )
    Карането с почти празен резервоар особено при дизелите има редица недостатъци, а именно: - Зимно време по стените на резервоара се образува конденз, който скъсява живота на компонентите; - Малкото количество гориво замръзва по-лесно при ниски температури; - При горещо време заради циркулацията на излишното гориво и малкото количество в резервоара температурата му се повишава значително. При по-висока температура мазилните свойства на дизела се влошават и се увеличава износването.
  • #246
    Рб ( преди 1 година )
    Съжалявам, че прочетох тази простотия, написана от първокласник в голямото междучасие!
  • #245
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки бензинаджия е щастлив от подобни статии. Ако зареждате по 10 литра, а не догоре, никога не можете да хванете колко ви наливат. Изпаренията пък са максимални. Загубата на време също, както и попадането на повече *** в резервоара. Руменчо, ОСТАВКА!
  • #244
    anonimen ( преди 1 година )
    някой може ли да обясни смисълът от тази статия ?
  • #243
    анонимен ( преди 1 година )
    За мотоциклетистите е все едно.
  • #242
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълни глупости! Написалият тази простотия е пълен профан на тема автомобили!
  • #241
    КО? Не! ( преди 1 година )
    Служебна кола и чужда жена се пълнят догоре
  • #240
    do 12 ( преди 1 година )
    По-големи глупости скоро не бях чела. А казанчето за чистачките догоре ли да се пълни или по-добре на две пръскания да го допълваш по 20 грама ?
  • #239
    Иван ( преди 1 година )
    Ааа,и като налеете до горе,ставате много тежки и на магистралата ще те изреже някой,и еб***х ти чип-тунинга.
  • #238
    Шофьор ( преди 1 година )
    Кой ви плаща за да пишете глупости???
fallback
Последни