fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #227
    ... ( преди 1 година )
    Много куха статия. Няма нито една смислена причина да заредиш 10 l или "до горе". Какъв е смисъла от подобни статии. Ясно, има + и -, но не са тези от статията...
  • #226
    Аз ( преди 1 година )
    Ако си с празен резервоар или с 10 литра при дизела нямаш охлаждане на нафтата при обратно връщане в резервоара и особено лятото пукаш дюзи вземете прочетете преди да пишете
  • #225
    Jack ( преди 1 година )
    При празен резервоар рискът за експлозия е по-голям. Хубав ден!
  • #224
    МГС ( преди 1 година )
    А може би има по-*** начин - като светне лампата да отидеш да заредиш до горе, като оставиш клапана на шланга сам да изключи - веднъж.Почти съм сигурен, че инженерите проектирали автомобила знаят повече от списващите тук, колко резерва трябва да се остави и къде трябва да се спре пълненето.Допълването или предложения вариант да се сипва по малко ми звучи като чисто сумиране на грешката и то не в моя полза... я търкалцето се завърти с няколко стотинки повече я се поолее около лапачката.
  • #223
    Патил ( преди 1 година )
    Аз сипвам до 0,7 литра на ден. Иначе боли глава.
  • #222
    bzm ( преди 1 година )
    Доводи изсмукани от *** на камила.
  • #221
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе вие миго напълнете до горе пък да видим какво ще стане
  • #220
    Не че нещо, ( преди 1 година )
    ама ако беше толкова добре, нямаше ли да правят резервоарите по-малки де**а?
  • #219
    Хайл14/88 ( преди 1 година )
    Тесларев 213,а да те видя колко ток ще сипеш в 5 лт туба,а и кой ти каза че ще ти дават ток БЕЗПЛАТНО? ХОРАТА ТАМ СА ГОСТОПРИЕМНИ А НЕ ГЛУПАВИ.Ти до преди малко не знаеше къде е Мугла,сега казваш какви са хората там.специално за теб ще направят зарядна на 650 кв за да не се задържиш там...ти и Монт Блан катереше по камъните с "камиона" тесла и намери там 30 км денивелация а там хората минават през тунела хахахаха
  • #218
    Нютон ( преди 1 година )
    Най-тъпата статия която някога съм чел
fallback
Последни