IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изкуствен интелект направи кола от две скици

Идеята на дизайнер на Ford се превърна в дигитален Lexus

Изкуственият интелект бързо променя начина, по който се проектират автомобилите, намалявайки времето за разработка и опростявайки някога сложните работни процеси. Любопитен да види докъде може да се разшири технологията, един професионален дизайнер си постави за цел да създаде коцептуален модел само за един ден, като използва изкуствен интелект.


Lexus EV

Човекът зад този експеримент е Антонин Коен - френски автомобилен дизайнер, който в момента работи за Ford Europe в Кьолн, Германия. Преди това е заемал позиция в Kia, където участва в разработката на фейслифта на петото поколение на Sportage.

В случая той използва няколко свободни ръчно рисувани скици, които се превръщат в завършен дизайн на автомобил, генериран изцяло от изкуствен интелект. Технологията му позволява да създава поразително реалистични визуализации от различни ъгли и бързо да изследва различни цветове, материали и среди. Това е по-бърз начин за комуникации, като се избягва рисуването на ръка.

Оформяне на дигитален Lexus

Коен изпробва новата технология в личен проект, разработен в свободното му време – футуристичен електромобил с марка Lexus. Той започва с чифт скици от четвърт гледна точка, показващи предната и задната част на елегантен, ниско разположен триврат хечбек. Оттам изкуственият интелект (AI) поема контрола, генерирайки пълен набор от визуални ефекти въз основа на творчески подсказки на дизайнера.


Lexus EV


Автомобилът е компактен триврат хечбек с аеродинамична стойка. Къс нос, съчетан със стръмно наклонено предно стъкло в стил суперкола и ниско разположени LED фарове, придава на предната част атлетично излъчване.

Страничният профил изостря това впечатление, с изразени разширения на калниците и изваяни въздухозаборници, които подсказват сериозна производителност. Отзад има стъклен навес, тънки LED задни светлини и агресивен дифузер от въглеродни влакна.

Коен разкрива, че винаги се опитва да придаде на дизайните си "въздействащо лице", описвайки визията на концепцията като "малко роботизирана". Той си представя C-колоните като рамена, които държат обема заедно, а задната част – като "практична, изправена и здрава".


Lexus EV


Детайли, които продават илюзията

Прототипът на Lexus може да е изцяло дигитален, но процесът зад него подчертава как AI технологиите могат да подкрепят, а не да заменят визията на дизайнера. Когато се използват внимателно, те позволяват на идеите да се оформят по-бързо и по-подробно, което улеснява представянето или усъвършенстването на ранни концепции.

"AI ни позволява да се фокусираме изцяло върху творческата страна, вместо да губим време в рендериране. Обичам илюстрациите – правил съм скици, които ми отнеха три дни, но понякога просто нямаш толкова време", обяснява Коен.

Той също така даде съвет на младите дизайнери: "Нито една скица никога не се избира заради качеството на отраженията или заради часовете, които сте прекарали в рисуване на колелата. Наистина важни са първите няколко реда, независимо от техниката, която използвате."


Още снимки на автомобила - вижте в галерията:


0 от 500