fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #207
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма да ви се меся в чата. Плюйте на воля. Когато фактите и цифрите говорят и боговете мълчат, а само на антиелектриците не може да им се затвори устата.
  • #206
    Хайл14/88 ( преди 1 година )
    Така е Гост,пък и ние сме заети хора.Тесльо щото учи нещо от рода на "връзки с обществеността" или подобно,като манекенките,които пръскат поне красота и парфюм,а той само простотии хахаха
  • #205
    Гост ( преди 1 година )
    Нормално.То само Тесльо е тук 24ч/7дни/365 дена в година и *** за електромобилите.А се вози на нафтенка.
  • #204
    Хайл14/88 ( преди 1 година )
    203,не бях влизал известно време че се насъбраха повечко задачки ;) при теб как е
  • #203
    Гост ( преди 1 година )
    Здрасти,Хайл.Къде се губиш,отдавна не си писал.Ползваме си Теслю за гаргара.
  • #202
    Хайл14/88 ( преди 1 година )
    Хахаха 201,кажи му че зареждате тесли в кооперацията на шмиргела и много добре цепят дъски после хахахаха
  • #201
    анонимен ( преди 1 година )
    До 198.На свещи я караме,търкаляме 4Х4 Магарцедеси.
  • #200
    Хайл14/88 ( преди 1 година )
    Здрасти 193,знам че го барате по антените но това недоразумение става нагло като гаджето му грета тъпенберг
  • #199
    анонимен ( преди 1 година )
    До 197.Дай зарядните 250 квт из Родопите от Асеновград,Смолян ,Девин, Батак,Велинград до Гоце Делчев.
  • #198
    анонимен ( преди 1 година )
    Забравих да питам, в тези села има ли ток или още не са прекарали и са още на газени лампи?
fallback
Последни