fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    И аз така правя колега, но не всеки месец, а когато "стрелката" падне под половината резервоар, но задължително правя това упражнение преди пътуване, за да не стои резервоара пълен. Също така не допълвам резервоара след като пистолетът веднъж вече е изключил, за да закръглявам сума или пък да пълня до капачка, което според мен е голяма глупост, дори да си тръгнал да засичаш колко вярно ти показва компютъра, сякаш половин един литър ще е от кой знае какво значение.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    ВЕЦ 9,05%435.06Малки ВЕЦ 6,38%306.91ВяЕЦ 0,87%41.82ФЕЦ 23,20%1115.44Био ЕЦ 0,29%14.16Товар на РБ3431.54А е още сутрин! Към момента 30% от консумацията на България се поема от слънцето, а около 50% от ВЕИ, без да се използват каквито и да е горива. Съвсем скоро дори и тези, които се правят на най-глупавите хора на света, ще осъзнаят че е много по-логично въобще да не ходиш на бензиностанция, ако не пътуваш на дълъг път и не се налага, а да зареждаш от контакта.
  • #5
    Achtung ( преди 1 година )
    Всеки месец пълня до горе, 70 литра са ми достатъчни до следващия. Проблеми никакви. Няма начин всеки месец да ходя 7 пъти до бензиностанцията
  • #4
    До 2 ( преди 1 година )
    Ако имаха наистина по 500 километра пробег в реални условия и се зареждаха за 20 минути тогава нямаше да са чак толкова зле. Но сега все още не са достигнати тия параметри. Всички производители лъжат за пробега и времето за зареждане. Например Порше Тайкан в реални условия през зимата се оказва че едвам изкарва 250км при напълно заредена батерия до 100%. А както знаем производителите препоръчват да не се зарежда батерията над 80%. И да не се изтощава по 30% за да има някакъв нормален живот.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Така е колега. Напълно ограничават мобилността. Предлагат само 500 км пробег и за да идеш от единия край на България до другия трябва да заредиш минимум 10 пъти! Докато не направят електромобил с който можеш да отидеш от единия край на България до другия с максимум едно зареждане електромобилите не стават за нищо. Представяш ли си за 13 000 км годишно да трябва да ги зареждаш цели 30 пъти на годината! Зареждане на всеки 10-20 дни е ограничаване на мобилността и не става!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    При всички положения ел баклюците ограничават мобилността което обезсмисля автомобила сам посебе си
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Да видим дали правилно съм разбрал. Предлагате една всеки 100 км да се посещава бензиностанция? Че толкова е така по-добре да си вземеш електрически автомобил поне да ти излиза по-евтино зареждането. Имам чувството че тази статия е платена точно от някой производител на електромобили.
fallback
Последни