fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #27
    До долния ( преди 1 година )
    А ми 30лв са си 150км.а не 100км и второ мислиш че на седмица ли изминава 100км а ми ако изминава повече.Приказваш глопости както винаги.
  • #26
    До 25 ( преди 1 година )
    Когато *** разблокира YouTube приложението и можеш да изгледаш клиповете в линковете, ще видиш хиляди потвърждения за този пробег с едно зареждане и разбира се не можеш да дадеш и едно доказателство за противното, което означава, че това твоето е ВЯРВАНЕ и сектанство, отричащи очевидни факти, като всяко ваше включване ми позволява да давам практически примери за всички, които не са запознати с постиженията при електромобилите и сте най-големите пропагандатори за електромобилите. Благодаря ви
  • #25
    Абе долен ( преди 1 година )
    Колко литра бензин можеш да купиш за 30 лв и колко километра ще минеш седмично градско с 20 годишна toyota corolla с тях? Разходът от осем на 100 градско за този автомобил е силно оптимистичен и вероятно с 30 лв изминава 100 км, което е доста близо до предположенията ми, че гостенина изминава по 400 км на месец и 5-6 хиляди километра годишно. Но като се замисля, май обясняваше нещо за 3 000 км годишно което ще рече че зарежда за 30 лв веднъж на три седмици плюс едно ходене на море годишно.
  • #24
    До долния ( преди 1 година )
    Ама тоя ти пример си е измивлен от тебе няма практически потвърден няма такива данни
  • #23
    До 18 ( преди 1 година )
    Ами след като съм ти дал пример в който дори при шофиране с максималния разход на 100 км - 140 км в час са изминати 370 км и остава 50 км пробег, само математически гений като тебе може да твърди че това са по-малко от 400 км пробег. При по-ниски скорости пробегът се вдига. Например при 40 км в час има записан рекорд в Гинес за една Тесла която измина 1078 км. Вероятно може и повече с по-ниска скорост, но шофирането им отне 24 часа и засега няма желаещи да го подобряват.
  • #22
    До долния ( преди 1 година )
    Нищо не си разбрал човека ти кязва зареждам за 1100км за 30лв.А 12 л за 120км са си твоя добавка
  • #21
    Гостенино ( преди 1 година )
    "За каране до работа и из града зареждам за 30 лева бензин.За дълъг път пълня до горе,без да допълвам след като изключи пистолета.Анадънмо?"Да видим дали правилно съм разбрал. Значи веднъж седмично зареждаш 12 литра бензин, с които минаваш 120 км, но ще ти е огромен проблем да зареждаш веднъж месечно електромобила за 10лв за да изминеш с тях 480 км. Както винаги логиката ти кърти! Въобще не е трудно да изглеждаш най-глупавият човек на света, заради което пишеш тук по твоите думи. Браво!
  • #20
    До долния ( преди 1 година )
    Хаха спестени разходи с Тесла дето струва 200бона ще спедтиш от зареждане друг път
  • #19
    Един ( преди 1 година )
    Карам си теслата и само от спестените пари за гориво и данъци си спестявам на месец повече отколкото на оня долу му струва голфа дето не горял!До сега не ми се е налагало да спирам извън града да я зареждам последния преход над 400 км ,а средномесечно близо 5000,за две години само от спестените разходи ще вземем по новия модел !
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Отивам на автосалона и гледам нямаше ел кола от който и да е производител която да се зареждаше до 100% за по малко от 10 часа ай честито
fallback
Последни