fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #17
    До 16 ( преди 1 година )
    И кое от твоите писаници и събиряне на две числа опровергават втърдението ми че с кола с 300км пробег няма как да направиш 400км пробег иои само си ляляме.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Един-два пъти се карах с тоя от бензиностанцията, на всеки два дни зареждам служебния бус и главанака, след като изключи пистолета продължава да долива чак докато прелее. Един път тъй, на втория път го накарах да изчисти калника. Викам му, толкова ли е про3 да не би да си мисли че с половин литър повече ще ми спести едно посещение, наличност постоянно му вися на колонката.
  • #15
    До 9 ( преди 1 година )
    Но ако не си бабаит да караш с 200-250 км в час по магистралата, а спазваш ограниченията и се движиш само със 140 км в час, без да се влачиш като антиелектриците с 90 км в час, дори на автопилот ще стигнеш за по-малко от 3 часа от София до Бургас без да спираш за зареждане и даже ще ти останат 50 км пробег. Ето ти го нагледно youtu.be/ur7t1RDIkZM
  • #14
    КАТ ( преди 1 година )
    Колко ще са глобите за превишена скорост?
  • #13
    До 9 ( преди 1 година )
    Наистина няма как да стигнеш от София до Бургас със 180 километра в час, без да спреш за зареждане, когато пробегът ти става 300 км. Тогава ще ти се наложи да спреш за десетина минути да заредиш, но ако така или иначе ще спираш за зареждане, спокойно може да се движиш и с 200км/ч и пробегът ти да спадне на 250 км с едно зареждане. Това няма да ти е никакъв проблем защото зарядните станции са на по-често отколкото бензиностанциите по магистралата и има повече колонки!
  • #12
    До 8 ( преди 1 година )
    Да ама Голф 3 1.9 ТДИ от 1993г. с едно зареждане за 10 минути изминава 1100км. Тоест една 30 годишна вторична суровина за 2000лв която все още има 2 пъти по добри параметри от чисто нов електромобил за 200 000 лв.
  • #11
    До долните ( преди 1 година )
    Най глопавите хора са ясно кои са електричкарите нещо като кучкарите.Отдавна е доказана най добрата технология евтин бензин а може и етанол на който му пука за екологията масивен ве образен осемцилиндров мотор с обем от 5л нагоре плюс механичен компресор по възможност пикъп или сюв всичко друго на тази планета е излишно.
  • #10
    До 4 ( преди 1 година )
    Със същия автомобил през зимата при отрицателни температури, 1000 километра се изминават за 9:05 часа, което е 10 минути повече защото разходът се вдига от 22 на 24,8kWh/100км. Това е за дълги пътувания, където пробегът с едно зареждане наистина има значение. За градско шофиране пробегът с едно зареждане е два пъти по-голям и повече отколкото дава производителя тоест повече от 500 км. Включването на отоплението си е отделен консуматор. Заради него зареждаш по-често от 15 дни през зимата.
  • #9
    До 3 ( преди 1 година )
    Е ми така е да с пробег 300км няма как да отидеш до Бургас дето е на 400км.
  • #8
    До 4 ( преди 1 година )
    Е колко да не са реални? Омръзна ми да го поствам това:Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
fallback
Последни