IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Никой не проверява тази дреболия при монтажа на гуми. А трябва!

Вентил с лошо качество може моментално да остави гумата без въздух

Как да изберем правилния вентил и как и кога да го заменим? Отговолрите на тези въпроси ви даваме сега. Темата за проучването ни бе предложена от наш читател, с 40-годишен опит зад волана. Преди дълго пътуване той случайно вижса дълбоки пукнатини на вентилите на колелата. 


вентил


След като проучихме въпроса, разбрахме, че повечето от конвенционалните масови вентили изобщо не са вечни. Но въпреки това, почти винаги този най-важен детайл се избира не от собствениците на автомобили, а от монтьорите на гуми.

Ние щателно проучваме и избираме гуми и джанти, но смятаме, че малките вентили са вечни и безпроблемни. За нормалните продукти, които автопроизводителите първоначално инсталират, това е почти така. Но когато, например, подготвяте зимен комплект колела - наистина ли е възможно сами да изберете нормален клапан? 

Имайте предвид, че говорим за части с гумен корпус. Продуктите със сензори за налягане, както и металните вентили за мотоциклети и високоскоростни автомобили са тема за отделна дискусия.


вентил


Конвенционалният вентил се състои от гумено тяло, вътре в което има метална втулка с вътрешна резба за завинтване и външна резба за завинтване на пластмасова или метална капачка. Те могат да бъдат обозначени с няколко стандарта - например TR или ETRTO. На марков продукт е посочен неговият тип и дата на производство.

По-важно е да запомните, че вентилите се различават по дължина и размер на отвора в колелото. Колкото по-дълбоко е спрямо външната страна на ръба, толкова по-дълго трябва да е тялото. Въпреки това, ако е възможно е желателно да се монтира по-къс вентил. Това намалява вероятността от разкъсване в кал или сняг и също така намалява дисбаланса на колелото.

Още нещо, което трябва да знаете е, че гумата по вентилите не е устойчива на масло, поради което по време на монтажа може да се използва само сапунена вода. Що се отнася до металната част на вентила, то и там има тънкости. Тя изработена от месинг или цинкова сплав.


вентил


На пръв поглед изглеждат еднакви, с жълтеникав оттенък, но първоначално светлият цинк е маскиран под цвета на месинг с подходящо покритие. Можете да го разпознаете с помощта на твърд инструмент, с който да надраскате леко покритието. Ако отдолу е светло, то това е цинк.

Устойчивостта на корозия на цинковата сплав обаче е по-ниска, затова се предпочита месингът. Поради „слабостта“ на резбата при поцинкованите метални части на вентилите, накрайниците на много компресори и помпи не прилягат добре към нея. Затова се опитайте да използвате продукти от месинг.

Капачките могат да бъдат метални или пластмасови. Металните са по-красиви, но понякога до средата на зимата корозията от пътните реагенти ги хваща толкова много, че когато се опитате да развиете тези капачки, можете да скъсате вентила. Пластмасовите капачки не блестят с красота, но не замръзват. Капачките са различни, но пластмасовите са за предпочитане.


вентил


В заключение ще кажем, че е необходимо да проверявате вентилите по-често и при първите пукнатини да отидете при гумаджия и да ги смените. Би било хубаво да си купите нормални маркови вентили предварително, защото монтьорът на гуми не се интересува какви части монтира, той гледа цената.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Al ( преди 1 година )
    Колко мъка има по света !!!
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Руди ( преди 1 година )
    До 3Разбирачи са такива като теб, които чакат да излезе статия и започват да коментират. И все пак си прочел статията, каквото и да говориш. Има хора, които нямат твоята невероятна винтилна култура и могат да научат нещо полезно от статията. Не влизай да четеш и коментираш шом не ти харесва сайта.
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    (продължение)15 години едни и същи, никакви напуквани по тях. После на друга кола, пак оригинални не съм ги сменял също доста години вече. Като взех колата и трябваше да слагам зимни гуми първата зима и гумаджията тръгна да ги сменя. Веднага го спрях и му казах, че нещо се е объркал да ми сменя нови оригинални вентили само на няколко месеца с някакви си китайски. А за капачките, слагайте пластмасови. Няма ръжди и тежат по-малко. От центробежната сила металните допълнително опъва вентила.
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    Гумаджиите да изкарат някой лев отгоре всеки път пробутват тази мантра да се сменят вентилите всяка година. Разира се, слагат ви китайски. Може да проветите колко струва един вентил по китайските сайтове, стотинки. Преставете си какво е качеството. После разбира се те не издържат много, късат се и "ето, нали ти казахме, зе трябва да се сменят всяка година. Така... на една кола, с оригинални вентили нарочно не ги смених 15 години да видя какво ще стане(продължава)....
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сапунената вода кърти...
  • #5
    2 rate up comment 4 rate down comment
    От село ( преди 1 година )
    Друго си беше едно време с вътрешни гуми... Няма винтили, няма проблеми....
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До #2 и така е правилно. По - принцип се сменят с всяка смяна на гуми, но ние го правехме по наша преценка. Общо взето веднъж годишно или предлагахме метални вентили.
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Какво значи "разбирачи, къде сте?" Всеки който знае как да се грижи за колата и гумите си, го знае това!Не е нужно да го разбирам тук, от едва втората статия с малко смисъл за последните 3 години!Проверявам налягането на гумите при всяко зарежда с гориво!Респективно хвърлям едно око на винтили и капачки!Кое му е трудно?! "Разбирачо"
  • #2
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Винаги когато съм купувал нови гуми винаги са ми предлагали или направо са слагали без да питат нови вентили. Но по форумите само обясняват каква измама е това и как няма нужда от смяна. Като са ти се досвидяли 10 лв един път на 4-5 години ще си носиш последствията
  • #1
    2 rate up comment 14 rate down comment
    Руди ( преди 1 година )
    Хайде разбирачи, къде сте?