Автомобилите имат редица функции, за които много собственици дори не подозират. Въпреки че всъщност тези функции могат много да улеснят живота им и лесно да решат иначе трудни проблеми. За една такава ви разказваме сега.
Типична ситуация: водачът набързо се опитва да запали двигателя, върти стартера няколко пъти, но без успех. Основната опасност от подобни действия е, че свещите могат да се намокрят с гориво. Тогава се налага да отворите капака, да премахнете кабелите и да развиете запалителните свещи. След изсушаването им, да сглобете всичко в обратен ред. Ако това се случи на пътя, процедурата ще отнеме много време. А ако в багажника нямате ключ за свещи - колко хора пътуват с пълен набор инструменти в наши дни? - тогава можете да си отвисите безкрайно дълго време.
Много от автопроизводителите обаче са предвидили тази ситуация и са създали режим, който ви позволява да прочистите свещите без частичното разглобяване, което описахме по-горе. Въпросната "екстра" се предлага за двигатели както с карбуратор, така и с инжекционна система.
Типични примери са Volkswagen Passat B3 или Opel Astra . Но при някои автомобили от Япония не е така. Така че първо внимателно прочетете инструкциите за експлоатация, защото различните агрегати имат свои собствени системи за въпросното продухване. Но принципът на действие е еднакъв за всички. Разликите са само в детайлите.
За да активирате режима, поставете ключа на контакт, натиснете газта докрай и след това преместете ключа в начална позиция. След това завъртате стартера за 7-10 секунди. Когато десният педал е натиснат докрай, блокът за управление на двигателя ще включи режима на прочистване на цилиндрите, така че горивото няма да се подава през инжекторите. Поради входящия въздух свещите изсъхват. След това можете внимателно да опитате да стартирате двигателя по обичайния начин.