IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как сервизи мамят клиентите при смяна на масло

Бъдете по-внимателни, когато извършвате тази рутинна операция

Малко хора знаят, че такава рутинна процедура като смяната на масло в сервиза също е свързана с определени рискове. Те могат да се проявят дълго след "операцията", когато водачът вече е забравил за посещението в сервиза и да причинят много вреди на колата. За това как хитри майстори мамят обикновените граждани в преследване на бързи пари, ви разказваме сега.


смяна на масло


Да започнем с факта, че има случаи в които маслото в автосервизите изобщо не се сменя. И за да замаскират измамата, майсторите старателно избърсват масления филтър и доливат масло. Методът работи чудесно особено при дами, които са си купили возила с дизелови двигатели. Всъщност в такива коли смазката потъмнява почти мигновено. А жената няма да отвори капака и да извади пръчката за да провери дали маслото е светло, веднага след смяната му.

Друг начин, не толкова брутален е наливането на нискокачествено масло. В крайна сметка много сервизи го купуват в 200-литрови варели, които обикновено се съхраняват в склад. В болшинството случаи това масло не е със същите добавки като марковото, пакетирано в туби, но това не се вижда от клиента. Шофьорът определено няма как да разбере, че в двигателя на колата му не е това масло, което е поискал.

Най-често става дума за измама с марката на маслото. Наливат ви евтино и казват, че са сложили в двигателя по-скъпо, марково. То има същия вискозитет и същите допустими норми от производителя. Тоест собственикът на колата няма да почувства нищо. Да, и със самия захранващ блок едва ли ще има сериозни проблеми, защото производителите на по-евтини масла също вече правят добър продукт. Трябва обаче да се вземе предвид разликата в цената. Собственикът на колата си мисли, че е платил за "марково", но в действителност в двигателя е евтино, а сервизът ще прибере разликата.

И накрая, още един измамен трик. В много сервизи маслото се актуализира чрез изпомпване през отвора на измервателната пръчка. За да се направи това, се използва специална инсталация. Но така маслото не може да се изпомпа напълно. Но така в сервизите се пести време и част от самия консуматив. И шофьорът не подозира нищо. Това обаче е лошо за двигателя, защото доста по-голяма част от старото остава вътре. С течение на времето това води до износване на частите и разграждане на смазката.


0 от 500
  • #43
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гледна точка ( преди 10 месеца )
    Винаги сам си сменям маслото. Веднъж след смяна, запалване (да се напълни филтъра) и измерване установих, че съм налял много. И понеже съм пектционист източних малко в прозрачно шише. Учудих се, че за 2 мин. работа току що смененото масло беше много потъмняло (от смесването с останалото в ДВГ). Колата е нисан тино - по каталог събира 2,7 л. Така, че ако някой друг го беше сменил щеше да имам и аз съмнения, но воаля.
  • #42
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    То в магазините не ни ли мамят откъде да те сигурни че си даваме парите за скъпо масло кастрол например а в тубата е наляво съвсем различно
  • #41
    9 rate up comment 5 rate down comment
    MB ( преди 10 месеца )
    Няма в книгата винаги първо се смуче, и след това се сваля пробката. За да е ясно на таз кола може ли да се изсмуче всичкото, или не. Не на всички коли може да се изсмуче всичкото. Пък вие пак си спорете "аматьорската". Нали в тази държава всички са специалисти. Само за протокола, има камиони на които даже няма пробка на картера. Сигурно производителят е решил да ви прецака. ПОМИСЛЕТЕ
  • #40
    6 rate up comment 5 rate down comment
    MB ( преди 10 месеца )
    До 30. Личи си че никога не си се занимавал със смяна на масло. На коли с ламаринен картер на които пробката е отстрани, а не отдолу ще го източиш през пробката всичкото, ама за малко. Преди 2 седмици сменях на една кола, и пробката беше на 5мм по високо от дъното на картера. Пак ви казвам че като го изсмуче машината на бенца и развия пробката няма да капне нито капка, пък вие пак ми обяснявайте как остава. Цяла книга имам в гаража където пиша на коя може, и на коя не. Като дойде кола която я ня
  • #39
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Филип ( преди 10 месеца )
    То само с маслото да ни мамеха, ехее... Виждал съм такива "майстори", че..
  • #38
    29 rate up comment 6 rate down comment
    Стефано ( преди 10 месеца )
    Българинът е айдук по презумпция. Виж политиците. Та камо ли пък сервизните работници
  • #37
    15 rate up comment 5 rate down comment
    До 32 Бат Влад ( преди 10 месеца )
    Далече си от истината. Няма как източено масло от пробката, да остане повече от засмукано през щеката. Пробката е в най ниската част на картера и се източва докрай. А когато се засмуква, може да остане. Пробвай с един сокче и пробий дупка отдолу, и пробвай после да изсмучеш също такова сокче със сламка. Във втория случай винаги ще остане малко.
  • #36
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Лабе мъс ив атамам ( преди 10 месеца )
    Статии по интересни теми, за съжаление писани без никакъв хабер. Престанете и да копирате янки статии. В 99% не са релевантни за нас. Маслото си сменям сам и го давам на сервизи с маслени печки. Гаден ***, пагубен за флора и фауна
  • #35
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Иво ( преди 10 месеца )
    Най-добре се сменява, като се източи мяслото, свали се капака на картера, намаже се с бензин и се измие добре.След това се монтира,и двигателя работи перфектно и е чист като нов
  • #34
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Йордан Митев ( преди 10 месеца )
    Изсмукването на маслото е предвидено от някои производители например Мерцедес и става по добре отколкото от пробката