IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как сервизи мамят клиентите при смяна на масло

Бъдете по-внимателни, когато извършвате тази рутинна операция

Малко хора знаят, че такава рутинна процедура като смяната на масло в сервиза също е свързана с определени рискове. Те могат да се проявят дълго след "операцията", когато водачът вече е забравил за посещението в сервиза и да причинят много вреди на колата. За това как хитри майстори мамят обикновените граждани в преследване на бързи пари, ви разказваме сега.


смяна на масло


Да започнем с факта, че има случаи в които маслото в автосервизите изобщо не се сменя. И за да замаскират измамата, майсторите старателно избърсват масления филтър и доливат масло. Методът работи чудесно особено при дами, които са си купили возила с дизелови двигатели. Всъщност в такива коли смазката потъмнява почти мигновено. А жената няма да отвори капака и да извади пръчката за да провери дали маслото е светло, веднага след смяната му.

Друг начин, не толкова брутален е наливането на нискокачествено масло. В крайна сметка много сервизи го купуват в 200-литрови варели, които обикновено се съхраняват в склад. В болшинството случаи това масло не е със същите добавки като марковото, пакетирано в туби, но това не се вижда от клиента. Шофьорът определено няма как да разбере, че в двигателя на колата му не е това масло, което е поискал.

Най-често става дума за измама с марката на маслото. Наливат ви евтино и казват, че са сложили в двигателя по-скъпо, марково. То има същия вискозитет и същите допустими норми от производителя. Тоест собственикът на колата няма да почувства нищо. Да, и със самия захранващ блок едва ли ще има сериозни проблеми, защото производителите на по-евтини масла също вече правят добър продукт. Трябва обаче да се вземе предвид разликата в цената. Собственикът на колата си мисли, че е платил за "марково", но в действителност в двигателя е евтино, а сервизът ще прибере разликата.

И накрая, още един измамен трик. В много сервизи маслото се актуализира чрез изпомпване през отвора на измервателната пръчка. За да се направи това, се използва специална инсталация. Но така маслото не може да се изпомпа напълно. Но така в сервизите се пести време и част от самия консуматив. И шофьорът не подозира нищо. Това обаче е лошо за двигателя, защото доста по-голяма част от старото остава вътре. С течение на времето това води до износване на частите и разграждане на смазката.


0 от 500
  • #33
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Димитър ( преди 10 месеца )
    На собствен опит знам , че не сменят маслата. Новият ми автомобил 47000км. трета смяна на масло в Нисан Горубляне, проверявам у дома - катран вместо масло. Направих скандал и ми смениха маслото. Повече не вярвам на сервизите, само ако стоя до колата и гледам.
  • #32
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Бат Влад ( преди 10 месеца )
    Относно точка 3.Уважаема редакция или който там е писал статията. Чрез изсмукване на маслото през щеката се постига максимално извличане на отработеното масло. Не еднократно е правено сравнение между източването и изсмукването. При източване през пробката, количеството старо масло което остава във автомобила е с около 300 грама повече отколкото чрез изсмукване.
  • #31
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Иво ( преди 10 месеца )
    Изпомпване през тръбата на щеката за ниво е не по-лоша услуга от източването през пробката. Засичал съм какво остава в картера и спокойно може да не му се обръща внимание. А измама с немаркови стоки има навсякъде, не само в сервизите.
  • #30
    16 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Със смукане няма как да го изсмучеш всичкото, както и да го правиш не става тази работа. Не случайно е измислена пробката. Земното притегляне действа най-добре в този случай, а не обратното на него да смучеш. Маркуча никога няма как да го сложиш в най-ниската точка да засмуква и винаги ще остане масълце. Не случайно всички професионалисти източват масло през пробката, а не го сменят с помпа. С помпа го чравят само неуките, мързеливите и тарикатите.
  • #29
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Колю ( преди 10 месеца )
    Е, за това (и не само) няма да се оправи тази държава. Не съм някакъв запален еколог, нито имам нещо общо с автосервиз. Просто ми е писнало от селски тарикатчета, които хвърлят каквото и където им падне, сякаш са сами на света, а някой им е длъжен да им забърсва лaйнaтa. От най-елементарното се започва - в случая рибата не се вмирисва откъм главата...
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    МВ ( преди 10 месеца )
    Пробката
  • #27
    15 rate up comment 2 rate down comment
    МВ ( преди 10 месеца )
    Този дето е писал статията е подочул нещо, ама не баш. Ела да ти покажа като изсмуча на бенца маслото с машината, и като махна пробната че няма да капне нито капка. Тия трикове (да не сменят) ги владеят представителствата на различните марки автомобили. За София сме тествали доста от тях, 80% не пипат нищо, само взимат пари. И като си купиш "марково" масло от къде знаеш че е истинско?
  • #26
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До бай Колю ( преди 10 месеца )
    В канализацията
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Nai ( преди 10 месеца )
    Ама глупости,глупости
  • #24
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Колю ( преди 10 месеца )
    Само да попитам. Всички, дето сами си сменяте маслото, къде изхвърляте старото?