IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как сервизи мамят клиентите при смяна на масло

Бъдете по-внимателни, когато извършвате тази рутинна операция

Малко хора знаят, че такава рутинна процедура като смяната на масло в сервиза също е свързана с определени рискове. Те могат да се проявят дълго след "операцията", когато водачът вече е забравил за посещението в сервиза и да причинят много вреди на колата. За това как хитри майстори мамят обикновените граждани в преследване на бързи пари, ви разказваме сега.


смяна на масло


Да започнем с факта, че има случаи в които маслото в автосервизите изобщо не се сменя. И за да замаскират измамата, майсторите старателно избърсват масления филтър и доливат масло. Методът работи чудесно особено при дами, които са си купили возила с дизелови двигатели. Всъщност в такива коли смазката потъмнява почти мигновено. А жената няма да отвори капака и да извади пръчката за да провери дали маслото е светло, веднага след смяната му.

Друг начин, не толкова брутален е наливането на нискокачествено масло. В крайна сметка много сервизи го купуват в 200-литрови варели, които обикновено се съхраняват в склад. В болшинството случаи това масло не е със същите добавки като марковото, пакетирано в туби, но това не се вижда от клиента. Шофьорът определено няма как да разбере, че в двигателя на колата му не е това масло, което е поискал.

Най-често става дума за измама с марката на маслото. Наливат ви евтино и казват, че са сложили в двигателя по-скъпо, марково. То има същия вискозитет и същите допустими норми от производителя. Тоест собственикът на колата няма да почувства нищо. Да, и със самия захранващ блок едва ли ще има сериозни проблеми, защото производителите на по-евтини масла също вече правят добър продукт. Трябва обаче да се вземе предвид разликата в цената. Собственикът на колата си мисли, че е платил за "марково", но в действителност в двигателя е евтино, а сервизът ще прибере разликата.

И накрая, още един измамен трик. В много сервизи маслото се актуализира чрез изпомпване през отвора на измервателната пръчка. За да се направи това, се използва специална инсталация. Но така маслото не може да се изпомпа напълно. Но така в сервизите се пести време и част от самия консуматив. И шофьорът не подозира нищо. Това обаче е лошо за двигателя, защото доста по-голяма част от старото остава вътре. С течение на времето това води до износване на частите и разграждане на смазката.


0 от 500
  • #13
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Вин ( преди 10 месеца )
    Във фирмените сервизи работят малко свестни майстори, понеже като се обичат и съберат добри отзиви си отварят свои. Маслото дават да го сменят новобранците, а те правят каквото им кажат, наливат от...те си знаят
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Вал ( преди 10 месеца )
    Мошеници
  • #11
    26 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    В някои случаи с изпомпване през щеката може да се изсмучи повече масло отколкото чрез източване от пробката.
  • #10
    31 rate up comment 5 rate down comment
    Иванов ( преди 10 месеца )
    Същия случай имах преди няколко години в Порше исток с едно гаранционно поло.Маслото преди смяна беше черно,а след тъмно сиво.Помолих приемчика да ми покаже в една капачка свежо масло и то си беше нормално.Последва лют скандал.Чак след като тръгнах да паркирам колата плътно до вратата на шоурума и им казах,че го заключва там и отивам да правя анализ на маслото ми смениха отново маслото.Следващата смяна си я направих сам,филтъра беше още оригиналния.Така че имайте едно наум в Порше исток.
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 10 месеца )
    Не може човек да има 100% доверие на никого... Но за мястото, където си поддържаме бензинката (че и електричката вече на 2 пъти сме я карали за дребни неща), от конглокенцията им, където веднъж бях за нещо друго, ми казаха "щом бай Иван ти е казал, че ти е сменил еди какво си, значи ти го е сменил". Та, щом майсторът ми е хвален от конглокента си, мога да му имам някакво доверие... Друг е въпросът, че като му закарам колата за 10 неща, по-важните са оправени, ама все има 2-3, дето е забравил :D
  • #8
    33 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 10 месеца )
    Абсолютно има измами и то във фирмени сервизи. Брат ми купи нова кола и на 80К км вече имаше леко износване на гърбичния вал, а под капака на главата-черен налеп. Слвд изтичането на гаранцията започна да си сменя сам маслото с това, което сипвах в моя таралясник(БП виско) и двигателя се изчисти. Вече е на 200К и няма шум от оригиналната верига! Та сменяйте си маслото САМО при сигурни хора. Фирменият сервиз НЕ Е гаранция! И употребявайте масла точно за конкретния двигател!
  • #7
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Да се помни ( преди 10 месеца )
    Господ забавя но не забравя!
  • #6
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Хейтър ( преди 10 месеца )
    Ако искат да те излъжат ще те излъжат. Но така като гледам става въпрос за кварталните масларници. Хората които си държат на бизнеса не биха се гъбаркали с клиентите си. Но да не споменати клиентите които всичко знаят защото са прочели във форума
  • #5
    28 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Защо пък ще ходите в сервиз да ви сменят маслото? Поръчайте си оригинално каквато марка ви харесва и си го сменете сами. Това е работа за 15 минути и може да се направи навсякъде. Какво толкова сложно има да подложите един леген под колата и да развиете един болт и един филтър? И 12 годишно дете може да го направи ако му обясните.
  • #4
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Насилие ( преди 10 месеца )
    Имам много чувствително откъм масло БМВ, което директно отива в авариен режим като му се сипе ***. Направих му основен ремонт преди 4000км, след 6000 ще ходя за ново масло. Ако ми се сипе, или тръгне да сипва лай** от варел ще стане страшно там в сервиза. Вече убивам за такива простотии.