fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #47
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде преди да плещиш глупости, прочети за зарядните станции на гига чарджър. Звъниш им по телефона и идват да ти инсталират зарядна станция на тротоара или пред гаража към партидата ти за ток, като единственото което се изисква от тебе е да си плащаш 10 лв месечна такса и нямаш никакви инсталационни такси, а ти си определяш сам таксата за зареждане, която може да е дори безплатна. Това са най-евтините зарядни станции към момента и ще никнат навсякъде, пред всеки вход като кафемашините.
  • #46
    Абе долен ( преди 1 година )
    Кой кога и къде някъде и някога ти е казал че всички трябва да си купят електромобили? Колко пъти да ти се обяснява че моето мнение е че след 2050 година не е много сигурно дали електромобилите в България ще са повече от автомобилите с ДВГ? Колко пъти да ти се обяснява че избора електромобил или ДВГ е за тези които са тръгнали със 100 000 лв за автомобил и дори при тях не винаги електромобила е по правилния избор? Тези хора определено имат гаражи, а дори да нямат има обществени зарядни станции!
  • #45
    До долния ( преди 1 година )
    Какво неясно има ли я си представи че не всички живеят в къщи и няма отде да заредат как тогава ше си купат електричка
  • #44
    До 42 ( преди 1 година )
    Ама ти си бил много умен? Само пет години ти отне за да стигнеш до моята теза, която ви повтарям. А тя е, че няма идеален автомобил за всички, а за всеки има различен идеален автомобил. При пробегът на гостенина, автомобилът който си е избрал е перфектен за него, за да си ходи евтино и спокойно на работа, но е напълно неподходящ за човека който минава по 6000 км на месец. За такъв човек ще е подходящ съвсем друг автомобил, който е напълно неподходящ за гостенина. Какво неясно има?
  • #43
    До 43 ( преди 1 година )
    Няма защо! Оценявам, че се извини! Това е способност, която имат само мъжете с топки! И не, не си ми засегнал. Аз си имам собствена самооценка, която не се влияе от мнението на останалите и приемам обидите като фонов шум, без да ги приемам лично. Лек ден и на тебе!
  • #42
    Мхм ( преди 1 година )
    До 41Може преди беше 22ст когато последно чеквах сайта.Както и да е.хубаф ден съжалявам ако съм те засегнал
  • #41
    До долния ( преди 1 година )
    Тоест до какъв извод стигнахме че колата не се измерва в стотинки и левове а е удобство да я притежаваш ето там двг прчели с много пред електричката.Палиш и караш а не се оглеждаш за жица на всеки км.
  • #40
    До 39 ( преди 1 година )
    Не виждам защо трябва да обиждаш, след като не стига че заемам твоята страна, а и не съм те обидил по никакъв начин. Когато пишех мнението все още не се беше поправил. Не знам какво и къде си чел но към момента нощна тарифа е на 14 стотинки, а дневна на 25 стотинки за EVN битови потребители, а за останалите енерго дружества на приблизително същите цени. За промишлен ток цената в момента е 3 стотинки за тока плюс десетина стотинки за пренос разпределение и ДДС, но тези цени падат след 1 юли
  • #39
    Гостенино ( преди 1 година )
    Още по-зле. На практика и на море не ходиш и трудно ще навъртиш и 2000 километра на година, което напълно обезсмисля купуването на нов автомобил, съвсем обезсмисля купуването на електромобил, а да не говорим, че по принцип за такъв пробег дори притежанието на 20 годишен автомобил като твоя не е икономически оправдано, но пък имаш удобството да притежаваш собствена автомобил и независимост, което е безценно. Този пост е напълно обективен и няма грам заяждане в него. Одобрявам автомобилът ти!
  • #38
    До 37 ( преди 1 година )
    А ми поправил съм се бе тъпан .А ми взел съм 0.22лв от сайта на енергото на квтч за битов потребител
fallback
Последни