fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #77
    анонимен ( преди 1 година )
    Глупости!
  • #76
    Хаха ( преди 1 година )
    Пъна глупост
  • #75
    До долните ( преди 1 година )
    Електрофилството е болест а още не сме попнали да смятаме колко път можеш да изминеш със спестеното от цената на къщата която ще трябва да си купиш за да имаш електричка там са поне 150бона в евро а бензинката и от панелката у Люлин моа си я карам
  • #74
    анонимен ( преди 1 година )
    Не го разбирам тва електрофилчета.Сто бона за Теслъ и тънки сметки колко ще спестиш.
  • #73
    До долния ( преди 1 година )
    Какво да не излизат 50к лева нова тесла ама долара става 100бона и то модел 3 Корола нова 30-40 хиляди.на един цикъл ще изминеш 500км с електричката по супертънка само нощна цена от 14ст на квтч за 14 лв с двг 5л на 100км ще ти е около 63лв същите 500км тоест спестявяш около 50 лева на цикъл или 500км.при 1500 цикъла на зареждане разряд колкото го дават от Тесла ще спестиш около 75000лева.Ще ги избиеш но с минимална разлика но в никакъв случай няма да ги избиеш на стара Корола за 5 бона
  • #72
    анонимен ( преди 1 година )
    А за да стана още по-нагъл, ще спомена че Тесла купува фирма, която е разработила безжично зареждане за електромобили, които към момента зареждат безжично с 11 киловата, което ще рече че за един работен ден върху паркомясто с такова зареждане, гостенина може да зареди за два-три месеца пробег без да стъпва на зарядна станция и да отваря капачката на зарядния порт, което ще му спести 4 ходения на бензиностанция.
  • #71
    Долуподписаният ( преди 1 година )
    Боли ме фара
  • #70
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще стана малко нагъл, като спомена че все още зарядните на Тесла в България са напълно безплатни, а онзи пич с шестте хиляди километра е от София и редовно минава през Пловдив, та голяма част от километрите му са напълно безплатни. Това не го изтъкнах като довод за четиригодишната експлоатация, защото този безплатен обяд не може да е завинаги, но към момента си е абсолютна реалност и голям бонус. Пък и не съм сметнал все по-ниските цени на тока. Точно преди година най-евтино беше 95 стотинки/kWh
  • #69
    До 67 ( преди 1 година )
    Къде пък намеси Каспичан или което и да е в село? Гостенина живее във Варна и зарежда по 30 лв на месец, което са 12 литра. Не мислиш ли че точно в голям град се въртят много по-малко километри, защото колкото и да е голям, надали работиш на повече от 5-6 км от къщи, а в най-лошия случай 10-15. Ако живееш в малко село може да ти се наложи да ходиш на работа на 40-50 км всеки ден и тогава се въртят километри. В повечето големи градове дори е по-лесно да стигнеш до работа пеш.
  • #68
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е излязла валутата при диктуването. Имам предвид чисто нова Тесла за 50 000 евро.
fallback
Последни