fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #107
    Гостенино ( преди 1 година )
    Хайде да се спреш с простотиите, а? Я ми кажи как при едни и същи условия сметна че вноската за Тесла която струва 100 000 лв е 1660 лева на месец, а вноската на toyota за 50 000 лв е 200 лв на месец? То стана като другото твърдение дето минаваш 3000 км на година и 1000 км на ден.
  • #106
    Гост ( преди 1 година )
    Да допълня.Последни коли с ДВГ произведени до 2035,ще пристигнат в България като втора употреба след 2045.Ще се карат да речем до 2055 година.Тогава ще съм над 80 годишен и ще ми дреме на дедовия,ако не съм гушнал вече букета.
  • #105
    анонимен ( преди 1 година )
    До 99.Ало,теслюфила.Ти колко Тесли нови си купил?Нула.Колко Тесли си купил втора употреба?Колкото дупката на геврека.
  • #104
    777 ( преди 1 година )
    Напротив, колкото е по пълен резервоара, толкова по малко конденз ще направи вътре. А конденза си е вода, която попаднала в горивната система създава проблеми. Колкото до това, че щяло да прелее от капачката, ами зарежда се до първото или до второто изключване на пистолета от колонката, и горивото не отива до горе.
  • #103
    Ватник ( преди 1 година )
    Тая преводи от ватнишки просто са покъртителни! Капете с пипета бензина да не ви се преебе жигулата.
  • #102
    Гост ( преди 1 година )
    До 97.*** ти съвсем изтре щя.Кола произведена 2020 коя година ще дойде в България,тлупи?След 2030 г и ще я купя колкото струва в момента.Сегашната ми Корола купих с бюджет между 5 и 10 к. лева преди 3 години.
  • #101
    Гост ( преди 1 година )
    Нямам пари за нова кола,а и няма смисъл да влагам толкова пари.Корола втора употреба ми върши перфектна работа,за километрите които карам повече градско.Ти като нямаш Тесла,защо непрекъснато се слагаш да коментираш Тесли?
  • #100
    Гост ( преди 1 година )
    До 95.Само от цената 100 к.лв за нова Тесла имаш по 1666 лева месечно,изчислено за 5 години.Каското от 4 к.лв да споменавам ли?Зарядните на Тесла били безплатни.Къде?В Пловдив и София.Сори,аз живея във Варна.Ще ми излезе солено да пътувам до Пловдив или София,за да зареждам "безплатно ".
  • #99
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде когато започнеш да си купуваш нови автомобили или поне такива на цените на електромобилите втора употреба и когато започнеш да караш повече от 3 000 км на година тогава да се месиш кой колко време щял да си губи време по зарядните станции след като към момента това не е твой проблем и не е никаква причина за да не си купиш електромобил за да твърдиш че някой те кара лично ти да си купуваш. Тези които карат по много и си купуват автомобили за 100 000 лв да ги мислят тези проблеми!
  • #98
    анонимен ( преди 1 година )
    Така и не се научихте че хората имат критично мислене и ви хващат лъжите в движение. Нямам време да спира за зареждане въпреки че зарежда веднъж на два месеца електромобил и веднъж на четири месеца резервоар с гориво. Много му било голям проблем да отдели по половин час на месец за зареждане вместо да си признае че просто не може да си позволи електромобил и въобще да не се меси в статии за чисто нови автомобили.
fallback
Последни