fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #117
    Гостенино ( преди 1 година )
    Я кажи по колко километра минаваш годишно че нещо се оплете от 3 000 до 30 000 км И всеки път звучиш много убедително че наистина ги минаваш точно толкова всяка година. Трябва ти бързо зареждане защото често минаваш повече от 1000 км на ден и електромобил не ти върши работа, но в същото време караш само градско и зареждаш по 30 лв на месец. Въртиш се точно като фурнаджийска лопата в зависимост от спора и никога ама никога не даваш конкретен отговор с цифри за да не те цитирам. Сега ще е същото
  • #116
    Глупци ( преди 1 година )
    По-тъпо нещо не бях чел от години
  • #115
    Гостенино ( преди 1 година )
    Ами какво чакаш? Направи и обслужване в toyota и я остави за продажба за 23 000 лв някой може да я купи и да спечелиш 20 000 лв от цялата работа. И един мармот завива шоколада в станиол..... Май забрави че говореше за бъдеще време, че следващият тия автомобил няма да е Тесла а toyota на 10 години за 5 до 10 000 лв, ама то пък сега нямало такива и Били над 20 000 лв, ама ти нали имаш способности да пътуваш в миналото ще си купиш от тогава. Вече така се оплете в лъжи че не знаеш какво да кажеш!
  • #114
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълни глупости повечето коли помпите са в резервоара и се охлаждат от горивото така че пълнете догоре
  • #113
    Гост ( преди 1 година )
    Цената 21800 е за 9 годишна Корола сега 2023 година.Това е автомобил купен от официалния дилър,поддържана в официален сервиз и държи цена ,дават и гаранция.Моята кола я купих 2020 г. нов внос от Германия произведена 2011 г, карана от "баба" без гаранция.Схвана ли тлупи,2020 година купена от търговец и 2023 купена от официалния дилър с гаранция?Дали моята Корола има същите екстри като тази по новата?
  • #112
    До 110 ( преди 1 година )
    И защо реши че при toyota може да има 10 20 и 30% първоначална вноска, но някой умник от някоя банка ще ти отпусне 100% от исканата сума за покупка на нов автомобил без дори 1% самоучастие? Ти наистина живееш в паралелна реалност където съществуват твои си правила за всяко едно нещо.
  • #111
    анонимен ( преди 1 година )
    А иначе за вноската, така или иначе Тесла не предлага лизинг, се практикува вземане на кредит за покупка на електромобил, като Уникредит предоставя много добри условия. При твоя бюджет от 10 000 лв остават 90 000 лв, който при кредит за 10 години правят вноска под 900 лв. На четвъртата година продаваш автомобила и с получените 50-60 000 лв правиш първоначална вноска за следващия автомобил и постоянно караш чисто нов автомобил, вместо 20 годишна toyota за същите разходи!
  • #110
    Гост ( преди 1 година )
    Елементарно, Уотсън.В сайта на Тойота има лизинговата схема,с 10 20 30 процента начална вноска и 10 20 30 процента остатъчна стойност за 5 годишен лизинг.За Тесла няма лизинг,тлупи.100 к.лв разделям на 60 месеца,без лихви е 1666 лв месечно и 20 к.лв годишно.
  • #109
    Гостенино ( преди 1 година )
    Разгеле след 10 г. вече го схвана. Буквално си цитирал моите думи. Сега ще го копирам заедно с линк към твоето мнение и ще ти го поствам всеки път когато кажеш, че аз или някой друг те кара да си купиш електричка или няма къде да зареждат като утре минем 100% на ток "Да допълня.Последни коли с ДВГ произведени до 2035,ще пристигнат в България като втора употреба след 2045.Ще се карат да речем до 2055 година.Тогава ще съм над 80 годишен и ще ми дреме на дедовия,ако не съм гушнал вече букета. ...
  • #108
    анонимен ( преди 1 година )
    "След 2030 г и ще я купя колкото струва в момента.Сегашната ми Корола купих с бюджет между 5 и 10 к. лева преди 3 години." Колкото преди три години си купил 10-годишна toyota за 5 000 лв, толкова и през 2030 година бюджета ще ти е за 10-годишна кола. Колко пъти да ти обяснявам че не трябва да слагаш две цифри в едно изречение когато си противоречат! Ако днес една 10-годишна toyota струва по твои думи около 25 000, колко ще струва през 2030 и колко ще струва 10-годишна Тесла?
fallback
Последни