fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #147
    анонимен ( преди 1 година )
    До 145.Кола произведена 2005 година е на 18 години математико.
  • #146
    К ( преди 1 година )
    Абе неграмотници като копирате и превеждате в google по не проверявайте за грешки.....
  • #145
    До Милен ( преди 1 година )
    Щом е деветгодишна toyota за 5 000 лв направо я взимам. Даой телефон. С какъв двигател е?
  • #144
    Гост ( преди 1 година )
    Аз ли не помня?Въртиш ми се като сап на лопата.Купувам 10 годишни коли,който ползвам 10 години и като станат на 20 г. ги продавам трета употреба за колкото ми дадат.Предишната Корола я продадох за 2 к. лв.Върви да пасеш,офлюх.
  • #143
    Милен ауто ( преди 1 година )
    До 125.Продавам Тойота Корола 2005 г за 4990 лева като нова е.
  • #142
    Гостенино ( преди 1 година )
    Даже не помниш какво лъжеш. Изказването ти беше че си купуваш от 10 до 20-годишна кола с бюджет от 5 до 10 хиляди лева. Затова те бъзикам как през 2030 година ще купиш за този бюджет само 20-годишна кола, защото до 10-годишна няма да можеш да се докоснеш за тези пари. Тоест дори не излизам от твоите рамки, но ти си забравил какво си лъгал преди това.
  • #141
    Иван ( преди 1 година )
    Този който е писал тази глупостда вземе да си скъса диоломата, ако има такава де.
  • #140
    Бахти тъпата статия ( преди 1 година )
    Що за простотия, просто не пълнете до преливане, пълнете докато пистолета сам спре. НЕСЛУЧАЙНО е измислен по този начин.До автора: айде другия път да напишеш статията си с реална гледна точка, а не да се фикусираш върху напълно измислено и рядко обстоятелство и то да ти е основният аргумент против нещо!!! Въобще няма да коментирам, че пълненето догоре ти пести най-малкото редене по бензиностанции.
  • #139
    анонимен ( преди 1 година )
    Съвсем скоро *** кола няма да има камо ли електричка.
  • #138
    Горския ( преди 1 година )
    На Боровец на всяко десето дърво има зарядно.
fallback
Последни